Gå til innhold

Nytt HK, CPU (AMD eller Intel)

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hallo! Jeg har litt penger til overs som jeg tenkte jeg kunne bruke til å oppgradere en litt gammel PC. Jeg har 1500, som skal gå til CPU og HK. Har sett litt på dette oppsettet og trur at det vil bli greit. Hvis dere har noen forslag til andre ting, så er det greit.

PS: Ikke si at jeg bør spare mer, for å spare er jeg lei av.

EDIT: Alle delene må være på minst en forhandler. ( Se mitt oppsett. )

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

Hadde ingen plan om å overklokke, men denne PC'en skal brukes til WoW og CS: S.

PS: Jeg har 512MB PC3200 ram fra før, går det bra eller? Og passer hovedkortet til et Q-tec 6024MD?

-Takk for svar.

Lenke til kommentar
Hadde ingen plan om å overklokke, men denne PC'en skal brukes til WoW og CS: S.

PS: Jeg har 512MB PC3200 ram fra før, går det bra eller? Og passer hovedkortet til et Q-tec 6024MD?

-Takk for svar.

6084391[/snapback]

Minnet skal gå bra det. Og hovedkortet skal passe i alle ATX-kabinett. Men hvilken strømforsyning har du? Om den er Q-tec så er den ubrukelig.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Strømforsyningen er en Q-Tec ADT 350... Hvis dette da ikke går gidder du å sette opp et annet oppsett for meg? ( Max 1500 og alt skal være fra samme host. Helt samme prosessor, men åpent for annet og. )

EDIT: Nvida Siluro FX5200 128 mb er skjermkortet

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Oppsettet ditt er fint det. Hovedkortet er bra så lenge du ikke skal overklokke.

Hilen,

efikkan.

6084097[/snapback]

Hva mener du med det?

En her på forumet har kjørt dette kortet parret med en Opteron 14x med FSB på 400MHz. Kan du si det er dårlig til overklokking da?

Jeg kjører mitt kort sammen med en Opteron 144 på FSB på 305MHz pottestabilt. Begyner å bli ustabilt ved 315MHz. Og det er uten voltmod. Eneste man må gjøre med kortet er å flashe til OCWB biosen, siden det er en limit på ~270MHz i orginal biosene(<-1.50 hvertfall, har ikke testet nyere).

On topic:

Du får nok ikke mer for 1500,- skal du det, må du nok nøye deg med Sempron og s754 eller Celeron.

Jeg ville kjøpt det du har satt opp nå, og spart penger til å kjøpe deg nytt skjermkort og kvitta meg meg q-tec. Da kjøpt et 7600GS/GT kort og en grei PSU, med din hardware får du ikke akkurat ekstreme behov for strøm, så en grei 350-400W burde holde fint. Jeg ville nok også kjøpt 512MB ram til.

Lenke til kommentar

du får alldri bedre til prisen her. bare kjøp det. psu kan du bytte en annen gang, den holder jo til vanlig bruk, så kan du kjøpe et bedre skjermkort neste gang, samt 512 ram til eller 256 ram til. du kan godt kjøpe 256 ram på qxl eller bruktmarked.no

med 12 kr frakt og 150 kr for rammen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Kan jeg bruke dette da? Skal brukes til CS: S og WoW for det meste. Skal helst ikke lagge for mye.

Intel forslag

EDIT: Er det "Formfaktor" som er strøm greia?

EDIT2: Fant en god prossesor (?) som jeg har ganske mye håp på.

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

tror ikke du vil ha noe problemer med PSU wathsoever! sitter på Q-Tec selv og har ett veldig strømkrevende system.. dog har jeg 650w modellen så den har litt mer power enn din.. skal dog byttes pga støy :) men ellers er det ikke mye å sette fingeren på.. de ryktene som er ut angående Q-tec er litt overdrevne syntes nå jeg..

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke dette da? Skal brukes til CS: S og WoW for det meste. Skal helst ikke lagge for mye.

Intel forslag

EDIT: Er det "Formfaktor" som er strøm greia?

EDIT2: Fant en god prossesor (?) som jeg har ganske mye håp på.

6088238[/snapback]

AMD Sempron suger (unnskyld ordbruken) Kjøp AMD Athlon 3000+ som du hadde valgt først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...