Aldrack Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei, har en bærbar pc fra Packard Bell som slår seg av svært ofte. Det virker som det ikke er noen spesielle aplikasjoner som gjør at pcen går av, da det like gjerne hender uten at noen programmer kjører. Enkelte ganger kan den være på opptil en time, men ofte går den av 10-20 minutter etter oppstart, noen ganger også under oppstart. Pcen er også koblet til strømutak, så det er vel ikke batteriet som er problemet her. Har også søkt etter spyware/virus uten å finne noe. Kanskje noen av dere har noen tips? Mvh, Mads Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Blir den veldig varm. Sjekk temperaturen på CPU og GPU og fortell hvilke temperaturer disse har. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Finnes det innebygde programmer for dette, eller må jeg laste ned? Takk for raskt svar Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Ved å bruke Everest Ultimate 2006 trial version finner jeg at temperaturen på hovekortet er 40 grader. Det er den eneste temperatur opplysning jeg kan finne. Edit: Når jeg først er inne på problemer med denne pc. For en liten tid tilbake var det akkurat som om skjermen ble mye mørkere. Ingen av innstillingene er forandret, alle kontakter sitter som de skal. Det er akkurat som et slags bakgrunnslys er borte. Det minner veldig om når man tar av bakgrunnsbelysning på mobiler. Endret 11. mai 2006 av Aldrack Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Bumper denne litt jeg. Angående belysning tenker jeg bakgrunnslyset har gått, så det kan vi bare la ligge. Som sagt finner jeg bare tempen til hovekort, den er som nevnt 35-40 grader. Men la oss si at cpu temp er vesentlig høyere og at dette kanskje er problemet. Hva kan jeg da gjøre? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Da kan du forsøke å finne en bedre kjøle-løsning.. Jeg har null peiling på akkurat dett emen kanskje noen andre vet Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 anbefaller deg å ta en minne test på den, har hatt et par bærbare her som helt plutselig har begynte å restarte seg selv.. å da viste deg seg at minne brikka inneholdt over 1000 feil. Byttet ram, pc helt ok igjen Men veit jo ikke om detta er det samme som ditt problem da! trenger du en bra mem test så anbefaller jeg deg å søke etter ultimate bootcd på nettet, denne inneholder massevis av bra programmer for å teste det meste Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hvis dette er en gammel laptop, så kan det hjelpe å blåse gjennom kjølesystemet med trykkluft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå