neivoll Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Vi er to stykker som skal lage en hjemmeside til en skate-butikk, og har laget et utkast. Selv om det ikke er noe krise-stygt eller noe så syns vi det er litt kjedelig og trenger "noe mer". Har dere noen gode råd til noen forbedringer på siden som ikke gjør at vi må gjøre alt på nytt? På forhånd takk. Link: http://www.anners.net/robins/ Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 * TRANGT!! * line-space ?? * kornete bilder i menyen? * hover på linker? * Teskten i meader så lit malplassert ut -- Koden din er heller ikke så proff gutt. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...&doctype=Inline Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Mine meninger: Pen header, men jeg ville fjernet dotted-borderne Fin meny, men jeg savner hover. Den virker også pikslete For lite luft under overskriftene Liker fargene, men jeg kunne tenkt meg flere (på overskriftene f.eks.) Synes ikke teksten burde vært helt svart, litt mer gråaktig kanskje. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Takk for tilbakemeldinger. Har prøvd å få inn noe mer luft (og større line-height), og fikset litt på koden (så den validerer nå ja). Ang. bilder på menyen så er jeg enig i at de er noe kornete og uklare, men kan ikke få fikset det før han jeg jobber med er tilbake. Fikset noen småting på kode, kan du komme med litt mer konkrete eksempler på hva som er dårlig her? Sikkert endel slurvefeil... edit: ingveh's innlegg kom mens jeg skrev... Dotted-borderne kan sikkert fjernes ja, må bare få han jeg jobber med til å gjøre det senere. Hover på meny kommer nok også til å komme, dette har foreløpig bare vært et testdesign for å se hvordan det så ut. Tenker da på en ganske forsiktig effekt med endring i farge f. eks. Endret 11. mai 2006 av anners Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Selv likte jeg siden veldig godt, men jeg har litt å pirke på Utrolig fet logo Likte ikke heeelt teksturen på headeren. Selv ville jeg kanskje prøvd noe litt mer spennende og ikke et slikt gjentagende teppemønster. Synes designet var litt trangt. Legg til mer margin mellom nyhetene. Ville kanskje prøvd å skille meny og innhold litt mer Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 ENDA MER LUFT! trenger luft under alle Hn line-space burde være hvertfall 1.5em Hvorfor bilder i menyen? -- Ang koden: Semantikken er helt på tryne også. Hvor ble h3 av? Har du hørt om background-image? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Takk for tipsene EvoZ orsus: Ok, mer luft skal bli (blir nok ikke oppdatert mer før i kveld). Bilder i menyen er absolutt ikke min ide, er vel mest pga. fonten. Er semantikken virkelig så ødelagt da? Jeg er klar over at h4 skal byttes ut med h3, men bortsett fra det, er det bare meg som er dum eller noe? Og backgound-image, joda. Men hvor synes du det burde vært? Er det f. eks. h1 og footeren du tenker på? For h1 er vel egentlig som den er nettop pga. å prøve å få det så semantisk riktig som mulig, da jeg trodde det var slik det ble mest mulig semantisk riktig. Godt mulig jeg tar feil altså, men trenger nesten enda mer nøyaktig beskrivelse av hva som er galt før den trege hjernen min oppfatter det Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ingen bilder som har med designet å gjøre skal være i img element. dvs: header, menyelementene(der vil jeg ambefale ren tekst) , footer. Har du hørt om P elementet? Inline style er også fyfy. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Ok, then. Skal fikse på det ja Err, ja jeg har hørt om <p> (say no more). Fant inline-stylen du snakket om Endret 11. mai 2006 av anners Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå