Common Kestrel Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei, Jeg ønsker å gjøre opptak med mitt mini dv kamera og ha pc'n som lagringsenhet, hva trenger jeg av programvare? Kan et program komprimere direkte slik at jeg får plass til mere på min bærbare pc? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det kan vere at dei fleste redigeringsprogram har mogelegheit for å ta opp direkte frå kamera, eg er ikkje sikker, men det finst og programvare spesielt for dette, som SeriousMagic DV Rack. Komprimering veit eg ikkje, men om du har planar om å redigere noko på det, so er det ikkje anbefalt å komprimere. Det beste er å halde på so høg kvalitet som mogeleg so langt ut i prosessen mot ferdig produkt ein kan. Lenke til kommentar
Common Kestrel Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Det kan vere at dei fleste redigeringsprogram har mogelegheit for å ta opp direkte frå kamera, eg er ikkje sikker, men det finst og programvare spesielt for dette, som SeriousMagic DV Rack. Komprimering veit eg ikkje, men om du har planar om å redigere noko på det, so er det ikkje anbefalt å komprimere. Det beste er å halde på so høg kvalitet som mogeleg so langt ut i prosessen mot ferdig produkt ein kan. 6081808[/snapback] Takk for svar. Jeg skal ikke redigere, kun se på det på TV, kvaliteten bør være bedre enn VHS men det trenger ikke å være DVD kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå