vargaz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Noen som kan hjelpe meg med dette? siden er www.alkine.net Problemet med shoutboxen er at jeg ikke får den til å poste. Jeg skulle også hatt litt hjelp til å finne et enkelt og godt newsposting script.. noen som kan hjelpe? skal jeg poste kodingen til shoutboxen her? si ifra visst noen kan eller er interesert i å hjelpe.. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Vi får jo ikke hjelpet deg mye uten å se noe kode.. Så det hadde vært fint med litt kode ja:) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 add.php <?php $nick = mysql_real_escape_string($_POST['nick']); $mld = mysql_real_escape_string($_POST['mld']); $dato = mysql_real_escape_string(date('j.M Y - H:i')); if(!empty($nick) && !empty($mld)) { include("connect"); $sql = mysql_query("INSERT INTO shoutbox(nick,mld,date) VALUES ('$nick','$mld','$dato')"); header("hovedsiden din"); } else { echo "Fyll inn begge feltene<br /> <a href='javascript:history.go(-1)'>Tilbake</a> "; } ?> [/code] Shoutbox.php <div class="form"> <form action="add.php" method="post"> Nick:<br /> <input type="text" name="nick"><br /> Melding<br /> <textarea name="mld" cols="20" rows="4"></textarea> <br /> <input type="submit" value="Shout!"> </form> </div> <div class="ramme"> <?php include("connect.php"); $sql = mysql_query("SELECT * FROM shoutbox ORDER BY id DESC"); while($arr = mysql_fetch_array($sql)) { echo "<b>".$arr['nick']."</b><br />"; echo "<font color='#c5c5c5' size='3pt'>".$arr['date']."</font><br />"; echo "".$arr['mld']."<br /><br />"; } ?> </div> Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Du inkluderer feil fil i add.php Endret 11. mai 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 gjør jeg? jeg må jo også bruke connect for å connecte til mysqlèn? har connecten liggende også, skal dere se på den også`? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) gjør jeg? jeg må jo også bruke connect for å connecte til mysqlèn? har connecten liggende også, skal dere se på den også`? 6082158[/snapback] include("connect"); det er vel gjerne connect.php du skal inkludere. Slik burde det være: if(!empty($nick) && !empty($mld)) { include("connect.php"); $sql = mysql_query("INSERT INTO shoutbox(nick,mld,date) VALUES ('$nick','$mld','$dato')"); header("Location: http://www.dinhovedside.com/"); exit; } Endret 11. mai 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 <?php $nick = mysql_real_escape_string($_POST['nick']); $mld = mysql_real_escape_string($_POST['mld']); $dato = mysql_real_escape_string(date('j.M Y - H:i')); if(!empty($nick) && !empty($mld)) { include("connect.php"); $sql = mysql_query("INSERT INTO shoutbox(nick,mld,date) VALUES ('$nick','$mld','$dato')"); header("http://www.alkine.net/"); } else { echo "Fyll inn begge feltene<br /> <a href='javascript:history.go(-1)'>Tilbake</a> "; } ?> Funker fortsatt like dårlig :\ Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hva ligger i connect.php, da? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 <?php $connect = mysql_connect("localhost", "username", "password"); mysql_select_db("vargas"); ?> username og password er selvsagt erstattet med mitt brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Gjør om: header("http://www.alkine.net/"); til: header("Location: http://www.alkine.net/"); Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 <?php $nick = mysql_real_escape_string($_POST['nick']); $mld = mysql_real_escape_string($_POST['mld']); $dato = mysql_real_escape_string(date('j.M Y - H:i')); if(!empty($nick) && !empty($mld)) { include("connect.php"); $sql = mysql_query("INSERT INTO shoutbox(nick,mld,date) VALUES ('$nick','$mld','$dato')"); header("Location: http://www.alkine.net/"); } else { echo "Fyll inn begge feltene<br /> <a href='javascript:history.go(-1)'>Tilbake</a> "; } ?> Funker fortsatt ikke :S Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Testa scriptet ditt nå. Får jo beskjed om at feltene er tomme. Men jeg ser ingen feil ved den emptysjekken.. hmmmm Prøv å debuge litt med å printe ut verdiene til $nick og $mld før den IF sjekken Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Altså jeg er på jordet her nå.. klarer ikke å få dette til å fungere.. :\ tror nesten jeg må finne meg et ferdiglagt script for å få til en shoutbox Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Hører flere prater om error_reporting(E_ALL); , hvordan skal jeg plassere den inn i filen? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 joda, men er bare så oppgitt akkurat nå.. prøvd i flere dager å fått dette til å funke :S, takk. hvor vil jeg kunne lese denne loggen etterpå? inne der databasen er laget? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 joda, men er bare så oppgitt akkurat nå.. prøvd i flere dager å fått dette til å funke :S, takk. hvor vil jeg kunne lese denne loggen etterpå? inne der databasen er laget? 6084720[/snapback] Den vil komme i web-browseren når du kjører scriptet. Om det er noen feil, så blir feilmedlingene outputet i scriptet. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 ok, men får ikke noe :\ så jeg er helt blank på hva som foregår her nå :S Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 får vel prøve igjen da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå