Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke innstallert skjermkort.

Anbefalte innlegg

Har nettop oppgradert pc-en til sp2., da altsp oppgradert med cd, fra sp1 til sp2, og da måtte jeg visst installere noen drivere på nytt. Og jeg merket at driveren til skjermkortet ikke funket eller var deaktivert, så ut som det ikke var noen driver ivertfall. Så jeg avinstallerte driveren, og prøver nå å få den installert igjen, men da får jeg en alvorlig feil:

Installasjonen ble ikke fullført.

Forsøk å sette opp skjermkortet med en standard VGA-driver

før du kjører installasjonsprogrammet.

Ikke aner jeg hvordan man setter opp skjermkortet med en standar VGA driver... og ikke er jeg så keen på å formatere heller.

Takker for svar :thumbup:

Tu30r6

Edit: kanksje en god grunn å si hvilket skjermkort jeg har :p

Det er et Radeon 9200 kort

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med standard VGA-driver menes vel den driveren som ligger integrert i Windows XP. Men det er jo litt rart da, om du ikke har brukt driver cleaner og fjerna den fra windows. I så fall kan du kanskje prøve å reparere windows installasjonen med cd før du installerer den nye skjermkort driveren?

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal reparere med windows cd-en, kommer jeg ikke inn i slik "terminal" greie, der jeg må skrive i "koder"?? hvis du skjønner hva jeg mener? og det skjønner jeg ikkeno av :p

6081742[/snapback]

Haha nei på ingen måte. Du bruker en sånn Windows XP boot cd. Bare å sette den inn og pcen skal starte cden. Deretter velger du reparer. Men hør på jarmo, han har jo ti ganger så mange innlegg som meg..

Lenke til kommentar
Prøv F8 ved oppstart og aktiver VGA-modus...

6081733[/snapback]

Men det funker ikke :p med mindre jeg må gjøre noe spess etter jeg har restarta, jeg restatrta aktiverte det, og prøvde å installere drivern, men fikk samma feilen...

skal prøve det med xp-cd-en nå... ;)

Lenke til kommentar
Prøv F8 ved oppstart og aktiver VGA-modus...

6081733[/snapback]

Men det funker ikke :p med mindre jeg må gjøre noe spess etter jeg har restarta, jeg restatrta aktiverte det, og prøvde å installere drivern, men fikk samma feilen...

skal prøve det med xp-cd-en nå... ;)

6081793[/snapback]

Heisann,

jeg tror ikke du trenger å gjøre det der, jeg tror at du har lastet ned feile drivere til kortet ditt jeg, hva mere heter kortet ditt, så skal jeg poste adresse til rette drivere.

Z

Lenke til kommentar

kan ikke ha lastet ned feil driver til kortet. har cd med driveren på, samme driveren som jeg alltid har brukt... Dessuten finner jeg ingen skjerm på enhetsbehandlinga, men etter det jeg husker så er det et ATI Radeon 9200 pro kort.

Lenke til kommentar
kan ikke ha lastet ned feil driver til kortet. har cd med driveren på, samme driveren som jeg alltid har brukt... Dessuten finner jeg ingen skjerm på enhetsbehandlinga, men etter det jeg husker så er det et ATI Radeon 9200 pro kort.

6082135[/snapback]

Mulig du bør bytte drivere siden du har SP2 nå....

Lenke til kommentar

6082135[/snapback]

Mulig du bør bytte drivere siden du har SP2 nå....

6082143[/snapback]

Dra til denne siden:

https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293

og følg instruksjonene.

Z

Red:

Det er Catalyst 6.4 du skal ha, men les det som står på siden!

Endret av ZeldaX
Lenke til kommentar
Får det ikke til å funke jeg!

Er det ingen som kommer på noe glupt noe, så stapper jeg inn xp-cd-en og formaterer...

6082443[/snapback]

Nei, vent nå litt! Lån pc hos en venn eller noe, og stapp i den harddisken din. Så kan du backe opp alt som ligger på den over til en annen harddisk, evt en cd. kan du bare formatere i vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...