Kirchhoff Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Har lurt lenge på hvorfor ikke spillene angir system kravene med 3dmark score. Istede må folk finne ut de har 6800gs eller 9800pro. og hvor mange mb ram du har. Scoren kunne stå i dataanonsene. Det er nok mange som ikke gidder og pugge pc'en sin før de kjøper pc. Et slikt nummer kunne jo erstatte alt. Jeg har ikke så mye peiling om 3dmark gjennspeiler hvor god pc'en er på spill, men det skulle jo hvertfall gi en god pekepinn. Noen som har en logisk løsning på hvorfor man ikke gjør dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Kanskje fordi det er umulig å sette en spesifikk grense. Hvis jeg har en maskin som får f.ex 3000 poeng i 3Dmark05, og et spill merkes med dette. Da vil sansynligvis spillet også kunne kjøres på en maskin som scorer 2800 poeng, men mere lag. Eller kanskje det går helt fint å spille spillert på den "gamle" maskinen. Og så er det vel ikke alle som vet hvordan man bruker 3Dmark, eller kanskje ikke har tilgang til en rask internettlinje, så dem får lastet det ned. For å ikke snakke om maskiner som har en hel haug med programmer som kjører i bakgrunnen. Det vil jo kunne påvirke resultatet man får i 3Dmark. [Edit] Kom til å tenke på en annen vesentlig ting: Prosessoren. Jeg har prøvd meg med et Geforce 6800 AGP -kort i to forskjellige maskiner. Den ene har en mye kraftigere prosessor enn den andre (AMD Athlon 2x 4400+ VS. AMD Athlon 1700 (1400 MHz)). I 3Dmark03, så scorer den gamle maskinen 7425 poeng mens den mye kraftigere maskinen scorer en plass mellom 9 - 10'000 poeng. Og det er egentlig ikke rare forskjellen med tanke på at aldersforskjellen mellom maskinene er 4 år+-. Sakens kjerne er det at i praksis (altså spill), så viser det seg at den gamle maskinen sliter, selv med et såpass kraftig grafikkort. Jeg har f.ex installert flightsim på begge maskinene fordi begge maskinene takler det. Den gamle maskinen klarer bare så vidt å tegne opp kartet på gsm-en, mens at dette funker helt utmerket på den nye maskinen. Og jeg er ganske sikker på at dette også gjelder andre spill. Summa summario: 3DmarkXX sitt testresultat er i første rekke bygd på hva skjermkortet kan levere. I andre rekke kommer prosesor og komponentene rundt (chipset, ram, osv...). Så derfor kan det være farlig for en spillprodusent å hevde f.ex at et spill dem produserer er garantert å funke på en maskin som scorer 7000 poeng i 3Dmark03 for eks. Endret 20. mai 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Men viss trenger 512 mb ram for å takle et spill, er det jo stor forskjell på hvor ryddig maskinen til personer er, og derfor er ikke disse systemkravene så veldig nøyaktige de heller. Så det kunne vertfall vert oppgitt ved siden av de andre systemkravene for de som har litt peiling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå