Bilge^^ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 hei=) tips til god vikingfilm? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 hei=) tips til god vikingfilm? 6081430[/snapback] 13.de kriger med Senor Banderas er ikke så verst... Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hrafninn flygur, The Vikings og The Long Ships. Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 13.kriger er kanskje blant de dårligste filmene jeg har sett. Men husker jeg syns Sigurd Drakedreper var kul når jeg så den for 14-15 år siden eller noe (når jeg var 10-12 år ). Antageligvis hadde jeg syns den var elendig hvis jeg så den nå, men det er en annen sak Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg tror aldri jeg har sett en eneste god film om vikinger. Kunne vært kult å funnet en. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 "13th Warrior" er artig og underholdende film. Inneholder faktisk noen norske skuespillere også. Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 takker for svar. jeg såg 13.de kriger her en dag.. ikke den beste filmen jeg har sett akkurat =P men morsom;) Lenke til kommentar
Njål Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hrafninn flygur/Ravnen flyr, 6082768[/snapback] og oppfølgeren Í skugga hrafnsins/Ravnens skygge er de eneste virkelig gode vikingfilmene (ikke hollywoodsk vrøvl) jeg har sett. Ellers er Island at the Top of the World særdeles festlig (om ikke god). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Njål: Finnes disse på DVD i det hele tatt? Om de gjør det, er disse utgivelsene bedre enn at man vil ta selvmord når man ser dem (tenker da selvfølgelig på lyd, bilde, osv)? EDIT: Og kan de skaffes fra noen europeiske butikker? EDIT2: Var det forresten ikke snakk, for en liten tid tilbake, om at det skulle bli laget en norsk-produsert, engelsk-talende vikingfilm til omlag 100 mill. kroner? (det er forresten ikke et spørsmål - Jeg VET at det var snakk om det - men er den i produksjon?) Endret 11. mai 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hrafninn flygur/Ravnen flyr, 6082768[/snapback] og oppfølgeren Í skugga hrafnsins/Ravnens skygge er de eneste virkelig gode vikingfilmene (ikke hollywoodsk vrøvl) jeg har sett. Oh Oh! Tror dette er den islandske vikingfilmen jeg har letet etter lenge. Så litt av den på NRK2 for ca. 10 år siden. Det må være oppfølgeren. Filmen var ganske god etter hva jeg husker så dette passer også. Skikkelig skittent Island med vikinginger som rir på bitte små hester sant? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Njål: Finnes disse på DVD i det hele tatt? Om de gjør det, er disse utgivelsene bedre enn at man vil ta selvmord når man ser dem (tenker da selvfølgelig på lyd, bilde, osv)? EDIT: Og kan de skaffes fra noen europeiske butikker? 6085151[/snapback] Jeg sjekket litt rundt for noe over et år siden, og er ganske sikker på at de islandske titlene var gitt ut på Island, og med engelske undertekster. Men jeg fant ingen utenlandsk-vennlige etailere som hadde dem tilgjengelig da (lurer også vagt på om de var/nærmet seg Out of Print). Har ikke gjort noen nye forsøk på å finne dem siden det (har sett begge på kino, + Hrafninn flygur/Ravnen flyr på NRK for noen år siden). Etter ny sjekk : Nå er imidlertid Í skugga hrafnsins gitt ut igjen, også i Skandinavia. Du finner den på CDON (men for øyeblikket utsolgt), og den først kan du kjøpe gjennom regissør Hrafn Gunnlaugssons egen side, her. Dyr og kronglete å få tak i, men kan jo håpe den etter hvert kommer i mer normal distribusjon. Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Njål: Finnes disse på DVD i det hele tatt? Om de gjør det, er disse utgivelsene bedre enn at man vil ta selvmord når man ser dem (tenker da selvfølgelig på lyd, bilde, osv)? EDIT: Og kan de skaffes fra noen europeiske butikker? 6085151[/snapback] Jeg sjekket litt rundt for noe over et år siden, og er ganske sikker på at de islandske titlene var gitt ut på Island, og med engelske undertekster. Men jeg fant ingen utenlandsk-vennlige etailere som hadde dem tilgjengelig da (lurer også vagt på om de var/nærmet seg Out of Print). Har ikke gjort noen nye forsøk på å finne dem siden det (har sett begge på kino, + Hrafninn flygur/Ravnen flyr på NRK for noen år siden). Etter ny sjekk : Nå er imidlertid Í skugga hrafnsins gitt ut igjen, også i Skandinavia. Du finner den på CDON (men for øyeblikket utsolgt), og den først kan du kjøpe gjennom regissør Hrafn Gunnlaugssons egen side, her. Dyr og kronglete å få tak i, men kan jo håpe den etter hvert kommer i mer normal distribusjon. 6085415[/snapback] fant Hrafn Gunnlaugsson med ''Í skugga hrafnsins'' på CDON.com, thx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå