Gå til innhold

Rettigheter og K750 synk.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er telefoniansvarlig i en bedrift, og sørger blant annet for at folk får synket sine telefoner med Outlook osv.

Men i det siste har jeg opplevd at PC Suit til K750 ikke fungerer innlogget som "vanlig" bruker, altså en bruker uten lokale administrative rettigheter. Tror det er fra versjon 1.7.10 dette forekommer. Har forsøkt å gi rettigheter til Sony Ericsson katalogen under Programfiles, samt i registry. Men forgjeves. Når man forsøker å koble til telefonen, starter noe som ser ut som installasjonsrutinen til PC Suite, og så "dør" hele greia. Innlogget som administrator fungerer det helt fint. Noen som vet noe om dette? Eller har funnet en workaround?

CK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er ofte at brukerene ikke har rettigheter til at drivere (mob modell/usb) som gjennopprettes når mobilen kobles til.

Løsningen kan være å gi bruker(e) lokal admin-rettigheter ved første tilkobling/sync, og så sette tilbake til standard-rettigheter etterpå..

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt alt. Jeg har installert softwaren innlogget som brukerne hvor jeg først har gitt de lokale rettigheter, etc. Men så fort jeg fjerner rettighetene, vil ikke PC Suite kjøre lenger. Og jeg kan ikke la de ha rettigheter permanent, ettersom jeg er pålagt å følge en "Company Global Policy".

Men takk for innspill. Hvis andre har noen flere forslag, tas de imot med takk! :hmm:

CK

Lenke til kommentar

Company Policy er noe herk..sjeldent planlagt og gjennomtenkt..

Men til problemet...

Jeg ville da kjørt Filemon el. lignenede og funnet ut hvor i prosessen programmet stopper opp. Sjekke at den får kjørt nødvendige exe/dll filer og har tilgang til temp område..

Har du også testet programmet med "Run as.." som Admin, når du er innlogget som standard-bruker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...