sti Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei folkens Har skaffet meg en nokia 6280. Fin å se på, men nå pælmes den snart ut vinduet! Sliter veldig med å få videosamtale, epost og mobiltv til å funke. Er det noen luringer der ute som har fått dette til å funke med Netcom, og kunne tenke seg å fortelle fremgangsmåten? For opplysningens skyld har jeg nytt simkort med 3g støtte og har fått mms og opera nettlesern til å funke. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Når 3G-SIMkort er på plass, går du inn i menyen "NetCom Ekstra" og klikker videre på "Kundeservice" --> "Innstillinger". Da får du tilsendt riktige innstillinger for din telefon både for MMS, Internet/WAP osv. Videotelefoni er en standard-funksjon og trenger ingen innstillinger annet enn at 3G må være aktivert. Hvis det ikke står en liten 3G-logo under dekningslogoen, betyr dette enten at du ikke har 3G-dekning eller at 3G ikke er aktivert i telefonen. Dette ligger under telefoninnstillinger --> nettverksinnstillinger. Der kan man velge om telefonen bare skal bruke GSM eller om den skal bruke GSM og UMTS/3G. Lykke til! -snubbel Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 PS: Har du NetCom Kontant så skal visstnok videotelefoni være deaktivert... Er usikker på om dette stemmer, skal teste det ut senere i dag. -snubbel Lenke til kommentar
sti Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 har forsøkt å laste ned instillinger både fra nokia og netcom men videotelefoni og mobiltv funker ikke av den grunn. Jeg har orntli abonnement og alt skal være aktivert på den siden. (3g ikon å greier) Testet å legge til et tillgangspunt under "Brukerdef. konfig.innst" med internet.netcom.no som pakkedatatilgangspunkt og det gjorde at opera funket.. Men hva er greia med videotelefoni? Er det slik at det er bare det "Std.konfigureringsinnst." som er angitt som standard som funker eller vil telefonen teste alle muligheter til den finner noe som virker? Dere som har fått dette til å virke med netcom hva har dere gjort?? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har solgt mange 6280'er med NetCom-abonnement. Videotelefoni skal fungere UTEN Å MÅTTE GJØRE NOE SOM HELST. Mobil-TV fungerer så lenge du har internett-oppsettet i orden. Det betyr at hvis du kan lese wap.dagbladet.no så kan du også se mobil-TV på wap.nrk.no. Prøv å nullstille hele driten (unnskyld utrykket) og hvis videotelefoni ikke fungerer da så tar du med telefonen til butikken der du kjøpte den og ber dem sjekke hva som er feil. Det kan jo tenkes at det er noe galt med telefonen og at den må byttes med en ny. -snubbel Lenke til kommentar
sti Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 jau.. Får nok ta meg en tur i butikken... Takker for masse bra respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå