Gå til innhold

CS: S x850xt Fps


Anbefalte innlegg

Jeg har et x850xt tar video stress test i source der får jeg 100fps med alt std innstilt. Hadde da før et 6600gt kort som jeg fikk 100fps akkurat det samme.Så da på en slik benchmark der står det at jeg skal ligge oppmot 150fps der. Kan programmet tru at jeg enda har 6600gt kortet .

 

Video stress test

 

 

Har 3000+ socket 754 kort med pci-e ,1gb ram.

 

Ligger på 6000bencmark i 3dmark 05.Så virker rett ut der.

 

Kom med tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et x850xt tar video stress test i source der får jeg 100fps med alt std innstilt. Hadde da før et 6600gt kort som jeg fikk 100fps akkurat det samme.Så da på en slik benchmark der står det at jeg skal ligge oppmot 150fps der. Kan programmet tru at jeg enda har 6600gt kortet .

 

Video stress test

 

 

Har 3000+ socket 754 kort med pci-e ,1gb ram.

 

Ligger på 6000bencmark i 3dmark 05.Så virker rett ut der.

 

Kom med tips?

6080815[/snapback]

 

du får nok ikke høyere fps, men den er dog stabil selv om du har høy grafikk og det kommer f.eks smoke,

 

kammerat av meg ligger på 60-80fps med sin Pentium D. 2gb ram og x850pro, jeg har høyere fps men ikke når det skjer no selv. så stabiliteten ligger der.

Lenke til kommentar
Jeg har et x850xt tar video stress test i source der får jeg 100fps med alt std innstilt. Hadde da før et 6600gt kort som jeg fikk 100fps akkurat det samme.Så da på en slik benchmark der står det at jeg skal ligge oppmot 150fps der. Kan programmet tru at jeg enda har 6600gt kortet .

 

Video stress test

 

 

Har 3000+ socket 754 kort med pci-e ,1gb ram.

 

Ligger på 6000bencmark i 3dmark 05.Så virker rett ut der.

 

Kom med tips?

6080815[/snapback]

 

du får nok ikke høyere fps, men den er dog stabil selv om du har høy grafikk og det kommer f.eks smoke,

 

 

kammerat av meg ligger på 60-80fps med sin Pentium D. 2gb ram og x850pro, jeg har høyere fps men ikke når det skjer no selv. så stabiliteten ligger der.

6080954[/snapback]

 

 

Ligger på rundt 50fps når jeg spiller og aa og af og slikt er av.Har alt std.utenom skjermkortet er på 530 Mhz gpu og 1200Mhz minne. Har lagt inn chipsett drivere har til GA-K8NE kort.

 

prøvde skrue ned på texture og slikt men hjalp ikke mye gitt.

Lenke til kommentar
prøvde skrue ned på texture og slikt men hjalp ikke mye gitt.

6081043[/snapback]

 

 

Med det du sier her så høres det ut som cpu'en begrenser. Du setter ned grafikk og lite ytelsebedring. Da har du sikkert mer "eycandy" å gå på. Så prøv å sett opp grafikken. Så går nok ikke FPS my ned heller.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar

Skru av vsync, ellers vil skjermkortet begrense antallet frames den renderer til oppdateringsfrekvensen skjermen din kjører på (f.eks 100 Hz = 100 FPS)

Min skjerm kjører på 75 Hz, og derfor får jeg max 75 FPS med 7900GT i Quake 2 fra 1997 (!)

Skrur jeg av vsync i Quake 2 ligger jeg rundt 2560 FPS (Ja, over to tusen, fem hundre FPS..)

Men over 60 FPS går spillet særdeles godt/glatt, og du kan ikke se forskjell på 100 og 150 FPS. Derfor vil jeg anbefale å la vsync stå på, få maks 100 FPS som holder i bøtter og spann, og dermed hindre plagsom tearing istedet! :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Først, er det et AGP-skjermkort så burde du sjekke om det kjører AGP 4X eller AGP 8X. Dette kan du se i maskinvareegenskapene i Windows, eller bruke Everest som du finner her (nedlastningslinkene er ca. midt på siden)

Skru av antialising dersom dette står på. Du kan også prøve å skru ned nivået anisotropisk filter. Står denne på 8X AF, prøv på 4X.

I tillegg anbefaler jeg at du påtvinger triple buffer via driverene til skjermkortet.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Ingenting av dette sier meg mye, så jeg poster alt som står skrevet..

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Anisotropisk Optimalisering: Av

Anisotropisk teksturprøveoptimalisering: Av

Bildeinstillinger: Beste Kvalitet

Fremtving MIP-gjengivelse: Ingen

Instillinger for anti-aliasing: Ingen

Konform teksturklemme: På

Maskinvareakselerasjon: Ytelsesmodus for kompatibilitet

Negativ LOD: På

Trelinjet optimalisering: Av

Trippel Bufring: På

Utvidelsesgrense: Av Vertikal Synkr: Fremtving deaktivering

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
jeg fikk forresten bedre resultat når jeg skrudde ned oppløsningen, helt ned...

skrudde jeg den helt ned fikk jeg 74 fps... men kan ikke spille sånn ;)

6452578[/snapback]

 

får ikke no høy fps jeg heller: ligger på 40-160fps testen scorer 110 eller.no

 

jeg har:

 

AMD 64 3200+@2500mhz

1GB ram@ ddr400 2-2-5

ATI X1900gt@600/1420mhz

 

jeg får 9232poeng i 3dmark 2005, men cs sliter den med :(

 

har bare alt på high, men ikke no aa eller af eler hdr på .

Lenke til kommentar

Enkle skygger skal jo gi markant ytelsesøkning, spesielt på eldre maskinvare. :dontgetit:

Enkle skygger vil da bestå av en veldig enkel sprite med alphakanal i motsetning til den tyngre render-to-texture-funksjonen som complex vil benytte (DX8.1).

This option can be set to Low or High. At the Low setting, shadows are not visible for most objects, including characters and boxes for example. This provides the best performance, particularly in areas with multiple lights and multiple objects, but can seem quite unrealistic. High provides the most realistic shadow detail, with characters and objects casting accurate, complex shadows, but with a noticeable performance drop - especially in complex combat scenes for example. If you are experiencing slowdowns in such cases I recommend Low shadow detail.
Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...