Gå til innhold

Neste generasjon er her nå (X360)

Anbefalte innlegg

Microsoft har vel sagt at en av grunnene til at de ikke ønsker å lansere mus og tastatur for x360 er at dette ville ødelegge spillbalansen i multiplayerspill. Hvordan tror dere at Microsoft løser dette når de nå åpner for multiplayer mellom de forskjellige platformene? Lansere en x360mus :dribble:

6083155[/snapback]

Noe burde de kanskje gjøre, blir jo kjedelig om xbox-folk blir voldtatt hver gang de spiller en FPS på nett.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så en test på IGN hvor de testet Mus og tastatur spillere mot gamepad spillere, i samme spill, samme server.

Gamepad spillerne vant.

Hehe, så man trenger ikke være så utrolig mye dårligere selv om mus og tastatur er kjappere og mer presist, man kan bli ganske god med gamepad også.

Det var PC-spillere mot Xbox-spillere de testa.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Så en test på IGN hvor de testet Mus og tastatur spillere mot gamepad spillere, i samme spill, samme server.

Gamepad spillerne vant.

Hehe, så man trenger ikke være så utrolig mye dårligere selv om mus og tastatur er kjappere og mer presist, man kan bli ganske god med gamepad også.

Det var PC-spillere mot Xbox-spillere de testa.

6083261[/snapback]

Hva slags PC-spillere og konsoll-spillere da? Det sier jo ingenting om man ikke vet noe om erfaringen til folk, jeg er ganske sikker på at med samme nivå av skill/trening så har ike gamepad-folk nubbesjans.

AtW

Lenke til kommentar
Det var rimelig erfarne folk. Hvis ikke hadde det ikke vært noe vits som du sier.

6083379[/snapback]

Jeg biter meg merke i at ingen på høyt nivå i feks CS bruker noe annet enn mus og tastatur, noe som tyder på at det ikke er på samme nivå engang. Har du forresten en lenke til denne testen?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å finne en lenke til deg, men fant den ikke, er en god stund siden jeg leste denne testen, bare kom på den når jeg leste hva du skreiv.

Sier ikke at mus og tastatur ikke er bedre, selvfølgelig bruker man det som gir mest presisjon og hurtighet når det gjelder proff-spillere, men det jeg mener er at når Microsoft nå snakker om å forene de forskjellige platformene online, så tror jeg at i spill som f.eks Battlefield, så vil det ikke være noe spesielt stort problem. Konsollspillerne vil ikke nødvendigvis bli voldtatt.

Jeg kommer selv fra PC og mus/tastatur og har spilt en del CS/BF og andre FPS gjennom årene, og har alltid hata FPS på konsoll, men nå som jeg har fått mer erfaring med det så går det faktisk ganske greit. Og i de fleste online-spill, FPS eller ikke, er taktikk og "wit" viktigere enn refleks.

Lenke til kommentar
Enig, men det har ikke noe å si, fordi det er ikke snakk om at man skal spille Quake på Xbox 360.

6084117[/snapback]

Nei, ok, men la oss si et annet normalt FPS-spill da (nye UT feks, kommer det til xboxen?, eller cs:source?). Greit nok om det bare er Halo og sånn, da tror jeg neppe det har så mye å si uansett, kan ikke helt se for meg at så veldig mange PC-folk orker å spille det online med så mange bedre alternativer.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony har kalde føtter for tiden. Boksen deres er kanskje teknisk overlegen med Cell og greier.. Men så er den da også mye vanskeligere å programmere for. Scratch pad/software cache eller hva de nå har valgt å kalle det er ikke enkelt å hanskes med. at det er 7 stykker av de per chip gjør ikke saken enklere.

Jaja stå på hele gjengen. Jeg synes egentlig alle de tre store aktørene har utmerket seg ganske bra på hver sin måte.

Lenke til kommentar
Enig, men det har ikke noe å si, fordi det er ikke snakk om at man skal spille Quake på Xbox 360.

6084117[/snapback]

Nei, ok, men la oss si et annet normalt FPS-spill da (nye UT feks, kommer det til xboxen?, eller cs:source?). Greit nok om det bare er Halo og sånn, da tror jeg neppe det har så mye å si uansett, kan ikke helt se for meg at så veldig mange PC-folk orker å spille det online med så mange bedre alternativer.

AtW

6084144[/snapback]

Så var vel heller ikke poenget å få PC-spillere til å spille med gamepad, poenget var at jeg tror ikke nødvendigvis gamepad-spillere kommer til å få det så ille. Det blir tross alt heller ikke sånn at alle mus og tastatur-spillere havner på et lag og alle gamepad-folka på det andre, og i deathmatch blir det jo blanda uansett.

Tror nok ikke dette vil bli noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

6084117[/snapback]

AtW

6084144[/snapback]

Så var vel heller ikke poenget å få PC-spillere til å spille med gamepad, poenget var at jeg tror ikke nødvendigvis gamepad-spillere kommer til å få det så ille. Det blir tross alt heller ikke sånn at alle mus og tastatur-spillere havner på et lag og alle gamepad-folka på det andre, og i deathmatch blir det jo blanda uansett.

6086195[/snapback]

Ja, og som jeg sa, Halo er vel mer eller mindre spesiallagd for å komme rundt begrensningene til en pad, på andre FPS-spill tror jeg forskjellen er større. Jeg tror ikke PC-gamere med mus og tast vil spille så my halo heller, personlig, det er et middelmådig spill i PC-sammenheng, men jeg har jo tatt feil før.

AtW

Lenke til kommentar

ikkje begynn med det bla bla. ps3 er vanskelig og lage spill til..blabla..

har en liten link til dere her..

wikipedia

Alikevel hindret det ikke denne konsollen og bli solgt 100 millioner av.

-Spillutviklere klaget også over at det var vanskelig å utvikle spill for konsollen. PlayStation 2 ble imidlertid populær etter en tid, da utviklerne fikk bedre verktøy.-

plukket ut det sentrale fra artikkelen for dere som har for liten tid til og lese for heller og spille xbox 360..

Lenke til kommentar

6084117[/snapback]

AtW

6084144[/snapback]

6086195[/snapback]

Ja, og som jeg sa, Halo er vel mer eller mindre spesiallagd for å komme rundt begrensningene til en pad, på andre FPS-spill tror jeg forskjellen er større. Jeg tror ikke PC-gamere med mus og tast vil spille så my halo heller, personlig, det er et middelmådig spill i PC-sammenheng, men jeg har jo tatt feil før.

AtW

6086256[/snapback]

Jeg nevnte vel ikke Halo i siste kommentaren min gjorde jeg? Så ser ikke hvorfor du drar fram Halo igjen, det kommer til å komme en hel bråte med FPS-spill til både 360 og PC som kan spilles sammen iløpet av en to-års periode.

Lenke til kommentar

6084117[/snapback]

AtW

6084144[/snapback]

6086195[/snapback]

AtW

6086256[/snapback]

Jeg nevnte vel ikke Halo i siste kommentaren min gjorde jeg? Så ser ikke hvorfor du drar fram Halo igjen, det kommer til å komme en hel bråte med FPS-spill til både 360 og PC som kan spilles sammen iløpet av en to-års periode.

6086308[/snapback]

Men det eneste utmerkede populære FPS spillet til xbox noen gang lagd var jo Halo (som faktisk har hatt et eller fler NM og/eller VM på lik linje med CS og BF) så hvis Atw skulle komme med et eksempel på et xbox spill ville nok Halo vært det mest naturlige valget. :p:thumbup:

Endret av aC
Lenke til kommentar

La oss bruke pc og spille gratis på internett mot xbox entusiaster så kan de betale masse penger for xbox live!. MUhha!... Kan ikke forstå att det skal koste penger det er jo helt idiotisk. Men ellers bare bra.

Lenke til kommentar
Noe burde de kanskje gjøre, blir jo kjedelig om xbox-folk blir voldtatt hver gang de spiller en FPS på nett.

AtW

En xbox kontroll er mye bedre å spille bilspill med en mus og tastatur. Så da blir du voldtatt.

Lenke til kommentar

6086308[/snapback]

Jeg nevnte halo fordi det er det omtrent er det eneste FPS-spillet jeg kan tenke meg der gamepad-folk ikke vil få det meget hardt mot mus og tastatur. Vi kan jo ta en match en dag, samle opp noen gode folk på forumet, med henholdsvis gamepad og mus+tast, og se hvordan det går :)

AtW

Lenke til kommentar

AtW

En xbox kontroll er mye bedre å spille bilspill med en mus og tastatur. Så da blir du voldtatt.

6086470[/snapback]

Ja, det er bare det at bilspill ikke er en FPS, og at man får masse utstyr til å spille bilspill til PC.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...