Gå til innhold

Får ikke den ene kjernen prime-stabil

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Pentium D 805 som jeg har klokket litt med mitt Asus P5P800 SE-kort. Kortet har spenningstilførsel lik møkka, så jeg må overvolte så det holder i BIOS. Problemet blir i hvert fall at den ene kjernen (core 0) blir dønn stabil i Prime95 med innstillingen "in-place large FFTs (maximum heat, power consumption, some RAM tested", mens den andre (core 1) feiler etter få sekunder når jeg kjører to instanser av Prime95 :cry: Jeg har gått over hele vannkjølingen min, skaffet kjøleblokk til nordsiden og forsikret meg om at vannblokken til prosessoren har god nok kontakt. Temperaturene er ikke så ille nå heller etter at CPU fikk litt mer spenning og faktisk klarte å lese av temperaturene... Nå går den på 3,4GHz (170 FSB), og alt funker som det skal bortsett fra prime95 på kjerne 1.

Skal jeg bare fortrenge hele greia? Er nemlig ikke kin på nytt hovedkort allerede, fordi det ikke er aktuelt å kjøpe PCIe-skjermkort og DDR2-RAM med det første (onkel lommebok ser ikke pent på meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortreng det. :p

Nei, begge kjernene skal vel få samme spenning, dvs samme som det vcore står på. Du kan jo sjekke i cpu-z eller noe hvor mye volt hver av kjernene får. Om de får like mye, så er det vel bare ene kjerna som er elendig. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...