Heineoen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hei! Fikk en bærbar pc her om dagen.. Denne er utrolig kul men med ganske slacke specs (160Mhz 32Mb ram) likevell oppfører den seg ikke spesielt tregt under de oppgaver jeg driver med. Har denne pc'en med i bilen og har wlan på den Så lurte jeg på hva slags programmer jeg burde legge inn/fjerne for å ikke ta opp alle system ressursene.. Maskinen kjører Windows 98 med alle oppdateringer Programmer lagt inn: Msn 7.0 AdAware 6.0 (kjører tregt) Office 97 CCleaner Statbar (tar denne opp mye ressurser?) Internett Explorer 6.0 Firefox 1.5 (Norman v4.8 + Cat's Claw uregisrert (får ikke oppdatert) Endret til AVG-Antivirus) WinRar 3.60 b2 Altså trenger jeg hverfall nytt gratis antivirus program som ikke bruker noen ressurser omtrendt.. Tips? Takk! Endret 11. mai 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Jeger1 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg anbefaler Avg-Antivrus. Det krever lite og er gratis: http://free.grisoft.com/doc/1 Anbefaler Nod32 også, er vel det beste på markede og krever lite det og, men der må en betale. Avg er et helt ålright antivirus, noen ganger kan serveren time ut når en prøver å motta oppdateringer, men de kommer i løpet av en dag. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 for musikkavspilling: foobar2000 for video: vlc begge bruker lite ressurser Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Takk! Legger inn Avg nå.. Foobar2000 krever minst Windows 2000 desv.. Andre musikkavspillere? Endret 11. mai 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) http://koti.welho.com/hylinen/apollo/ eller du kan kombinere med bildeframvisning -> irfanview er kongen av lettvektsbildeframvisere, er superkjapp, har gode customize muligheter, geniale tastatursnarveier og kan spille av musikk gjennom sin pluginpack www.irfanview.com Endret 11. mai 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvis jeg hadde vært deg ville jeg kuttet ut statbar. Den bruker ikke så mye ressurser i seg selv, men når du har så lite ram, tar den sikkert en del av dette. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Skal teste ut uten statbar.. har lagt den sånn at den bare vises når jeg trykker øverst på den så skrive bordet ikke må endres i oppstarten, men skal undersøke.. Infran View skal testes.. Endert skjermbildet til en lavereoppløsning tilpasset skjermen.. dette hjalp virket det som (ps. vet jeg ødlegger litt med å ha bagrunsbilde, men så trist uten) Endret 11. mai 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Til antivirus kan jeg også anbefale AntiVir. Har virket veldig bra på eldre maskiner. http://www.free-av.com/ Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Synes Avg ble litt ressursspisende en den gammle Normanen jeg hadde.. hvem bruker minst av dem? Endret 11. mai 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Heineoen skrev: Synes Avg ble litt ressursspisende en den gammle Normanen jeg hadde.. hvem bruker minst av dem? 6084727[/snapback] Prøv Antivir! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Kauker ut winamp jeg.. vet jeg har brukt det siden win 95.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå