Gå til innhold

Utestengt av PunkBuster, ingen hjelp å få


Anbefalte innlegg

For en uke eller to siden skulle jeg spille litt BF2, men i det jeg koblet meg til en bf.no-server ble jeg sparket ut igjen med meldingen: "GLOBAL PunkBuster GUID BAN 2e30220f"

 

Etter litt venting og et par forsøk til skrev jeg en melding i brukerstøttesystemet til Even Balance (PunkBuster) der jeg forklarte hva som hadde skjedd, og spurte hvorfor jeg plutselig var utestengt.

 

Jeg fikk til svar at min GUID hadde blitt brukt til å prøve å hacke PunkBuster, og jeg var derfor tildelt en permanent, global utestengelse. Ettersom jeg aldri har brukt noen som helst form for juks, eller prøvd å omgå PB på noen måte, slo jeg meg ikke til ro med dette.

 

Etter litt om og men fikk jeg ut av personen at denne "hackingen" hadde skjedd i Januar. Jeg forklarte ham at jeg hadde spilt mange ganger siden januar, og det var i April jeg ble utestengt. Jeg fikk følgende svar:

 

"Well, that is when the GUID was used to hack. I can't lift this ban, as I know it was used to hack. It looks like you will need a new cd-key to play on PB enabled servers again."

 

Jeg syntes naturligvis det var rart at man skulle bli tatt for noe i januar, og at det så skulle gå 3 måneder før man ble utestengt, uten å høre noe som helst om det. Jeg spurte om hvordan dette hang sammen, og da ble tråden stengt/låst uten noe videre svar.

 

Et tilsvarende forsøk på å få hjelp fra EA sin brukerstøtte resulterte bare i at jeg ble avvist uten noen som helst kommentar på mine argumenter, kun henvist til Even Balance, selv om jeg gjorde det klart at jeg hadde vært i kontakt med dem allerede, uten resultat.

 

I begge tilfellene viste jeg til mine player stats (http://bf2s.com/player/3738870/) som tydelig viser at jeg aldri har blitt bannet, og at jeg spilte siste gang i april.

 

Denne tråden var egentlig mest for å få luftet ut, men i tillegg lurer jeg på om noen kan svare meg på følgende:

 

Er en spillerkonto låst til en GUID, eller kunne jeg teoretisk sett ha spilt på min konto med en annen GUID etter Januar?

 

Er det mulig på noen annen måte å vise at GUIDen har vært i bruk etter Januar?

 

Andre tips til videre framgangsmåte mottas med takk. Jeg kommer ikke til å godta å bli utestengt sånn uten videre, når jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt, og når jeg har betalt en god del for både originalspill og ekstrapakker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er en spillerkonto låst til en GUID, eller kunne jeg teoretisk sett ha spilt på min konto med en annen GUID etter Januar?

 

Såvidt jeg vet, er det fint mulig å spille på en annens CD-key.

 

 

Er det mulig på noen annen måte å vise at GUIDen har vært i bruk etter Januar?

http://bf2s.com/player/46231825/ :

Sjekk det i fet skrift, der står det siste gang kontoen er blitt brukt.

 

Misc. Stats

PID (Player ID Number) 46231825 

Enrollment Date  2005-07-19 09:47:00

Last Battle On  2006-05-01 12:00:00

Last Update  01:26:04

Next Update 00:33:57

Kicked & Banned 68 / 0

Team: Kills, Damage, & Vehicle Damage  911 / 428 / 171

Cost ($50 base) 6.1614 cph

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, er det fint mulig å spille på en annens CD-key.

 

http://bf2s.com/player/46231825/ :

Sjekk det i fet skrift, der står det siste gang kontoen er blitt brukt.

 

Misc. Stats

PID (Player ID Number) 46231825 

Enrollment Date  2005-07-19 09:47:00

Last Battle On  2006-05-01 12:00:00

Last Update  01:26:04

Next Update 00:33:57

Kicked & Banned 68 / 0

Team: Kills, Damage, & Vehicle Damage  911 / 428 / 171

Cost ($50 base) 6.1614 cph

 

Lykke til! :)

6081857[/snapback]

 

Men hvis det er som du sier, så viser denne kun siste gang kontoen var i bruk, uten å si noe om hvilken GUID/CD-key som var i bruk. Da har jeg ingenting å vise til for å bevise at min CD-key har fungert fint lenge etter Januar.. :(

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...