Gå til innhold

Spørsmål ang. Ungdomskort(SL)


skyhawk

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått meg en deltidsjobb i Lillestrøm, noe som er litt lenger unna enn der jeg bor.

Derfor må jeg ta bussen, som tar 3 kvarter. Jeg fant ut at det var billigere å skaffe et slags kort istedetfor å surre med å tenke på soner og høye priser. Jeg betalte 20kr hver vei, noe som blir 40kr tur/retur. 3 ganger i uka blir det da 120kr bare reising til og fra jobb. Pluss at det blir mye ekstra styr å gå med småpenger på seg hele tiden for å betale for buss. Derfor har jeg noen spørsmål.

 

Jeg fant ut at Ungdomskort ville passe ganske bra for meg. Det funker til og fra jobb, og ellers når jeg måtte ønske å reise med bussen. 550kr.

 

Spørsmål 1 er da: At jeg har lest flere steder at kortet gjelder fra 16-20 år. Mens på Trafikanten sine sider står det at kortet også kan brukes av barn, så jeg ble litt forvirra. For jeg fyller ikke 16 før om 3 måneder.

 

Spørsmål 2: Hvis det blir til at jeg kjøper meg et månedskort, må jeg kjøpe dette fra begynnelsen av måneden, eller er det sånn at dette stemples og så brukes i 1mnd framover fra stemplingsdato? På månedskort i f.eks Oslo står det klart og tydelig at den gjelder kun fra f.eks "April-Mai". For det ville vært dumt at jeg måtte vente helt til neste måned for å kjøpe et kort som varer i hele 30/31 dager

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

360 i Oslo for de under 20 (fleksibelt månedskort) A-kort (abonnementskort) koster vel 30-40 kroner mindre, men de gjelder bare fra 1. til 1. neste måned. De fleksible gjelder fra de er stemplet, trodde dette gjaldt for SL også? Ingen studentrabatt om man er over 20, det er litt idioti i mine øyne. Men jeg kommer antakelig ikke til å bo her som student, så jeg lar det gå...

 

Så billig det var et par steder! (250-300 kr).. Burde egentlig vært billigst i Oslo, med stordriftseffekt osv. Men det har sikkert med bevilgninger å gjøre også, og vårt blå bystyre, vel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...