matsen Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Har et Trust Modem Analog 56K PCI Internal Retail kjøpt fra PSData. Problemet er dette; Når jeg kobler til Internett så står det nede i høyre hjørne; "26.6kbps". Skulle det ikke her stått 56kbps eller noe? På speedometeret får jeg 2.75kb/s - noe som tilsier at jeg må fikse litt. Bruker driverne som fulgte med, kjører WinXP.. Maksimal hastighet (bps) står på 921600 (maks), så jeg skjønner ikke hva som kan være galt. Håper dere kan hjelpe meg. Kanskje nye drivere hadde vært en ide? Please, ikke bare link til trust.com, for jeg har letet der, men klarte ikke finne fram.. Hadde satt STOR pris på hjelp. Det er ikke gøy å surfe med 2-3kb/s.. :sad: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Prøv med nye drivere, kan hende at de driverene som fulgte med ikke er beregnet til WinXP. Lenke til kommentar
matsen Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Vel, på CD-en som fulgte med er det ei mappe som heter WinXP. Er ganske sikker på at vi gjorde rett under installasjonen. Men det er jo mulig nye drivere hadde gjort susen, så jeg hadde satt pris på en link. Noen som gidder å finne linken? Eller har andre tips? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Du finner jo drivere på Trust. Eneste du må gjøre er å fylle ut det skjema. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 det er ikke vært og prøve og laste ned nye drivere. alt er TELENOR sin feil!! Linjene deres støtter ikke hastigheter høyere enn ca. 30 kbps. Så det er helt vannvidd og mene at man skal få 56 kpbs... Beklager og måtte skuffe deg, men sånn er det bare. Jæ**a telenor!! Lenke til kommentar
Ronino Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Se i denne linken: http://www.techspot.com/tweaks/winxp_modem/index.shtml Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 22:35, skrev jaha:det er ikke vært og prøve og laste ned nye drivere. alt er TELENOR sin feil!! Linjene deres støtter ikke hastigheter høyere enn ca. 30 kbps. Så det er helt vannvidd og mene at man skal få 56 kpbs...Beklager og måtte skuffe deg, men sånn er det bare. Jæ**a telenor!! Har du no som beviser det du uttaler deg om?? Da syns jeg det er veldig rart at folk har ISDN fra Telenor med 64kbps! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Matsen bruker ikke Telenor, men Tiscali World Online.. Vi får se om det ordner seg, skal ta kontakt med gutten i morgen.. PS. Fortsett å gi tips hvis dere har andre meninger og forslag enn de som allerede er kommet. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Når man kobler seg opp vil modemene forhandle seg fram til en hastighet begge kan håndtere. Om du har et 56k modem og det står et 28.8k modem i andre enden vil du aldri kunne komme over 28.8k. Er linjeforholdene i tillegg dårlig vil hastigheten synke litt, men det er uvanlig på så lave hastigheter som du snakker om her. En annen ting er hva ISP'en din prioriterer. Vet at Tele 2 kjører alle de "nye" 56k modemene sine i den pool'en som bare de som betaler fastavgift kan bruke, mens de resterende "gamle" modemene på typisk 28.8k, 33.6k og 36k (og noen få 56k modem nå) er satt opp i den pool'en som de uten abbonement ringer opp (de som kun betaler pr.brukt tid). Men jeg har opplevd å bruke samme oppringning med et 2år gammelt USRobotics 56k modem og et OEM modem i en ny bærbar som har kommet ut med hhv 36k og 115k(!) på samme linje. Forstå det den som vil... Lenke til kommentar
jaha Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 22:47, skrev zn00ker: Quote: Den 2002-10-04 22:35, skrev jaha: det er ikke vært og prøve og laste ned nye drivere. alt er TELENOR sin feil!! Linjene deres støtter ikke hastigheter høyere enn ca. 30 kbps. Så det er helt vannvidd og mene at man skal få 56 kpbs... Beklager og måtte skuffe deg, men sånn er det bare. Jæ**a telenor!! Har du no som beviser det du uttaler deg om?? Da syns jeg det er veldig rart at folk har ISDN fra Telenor med 64kbps! Jeg er et levende bevis på det ja! Hos alle jeg har testa hastigheten på, så får de ikke mere enn ca 30 kbps uansett! Med ISDN er det annerledes, da får de fleste rundt 60 kbps, men det er også mange som ligger bare rundt 55 kpbs. Det er også det samme hvilken levrandør man bruker, når det er televerket (telenor) som har satt opp linjene i Norges land! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Prøv et annet abbonement. Bruker frisurf er å koblet til ved 45333 bps. Hmmmm det var da lite. Har hatt 115000 med tele2. Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 http://www.modemsite.com/56k/trouble.asp Her finn du alt du har behov for å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå