Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke til å spille Red Alert 2 på nettverk!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og fetteren min sitter og har et lite "LAN party" for oss selv. Der tenkte vi å linke på Red Alert 2. Men så finner vi ikke hverandre på lobbyen.

Vi får til og linke på andre spill og vi får til og dele filer. Hva må vi gjøre for å kunne spille Red Alert 2??? Svar, Pliz.....

MVH

Hans Christian Klingen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en protokoll. Gå på nettverksinnstillingene og åpne lokal tilkobling. Der velger du Installer -> Protokoll og da ligger den der.

Heter et eller annet med IPX (er bare en av dem).

[Edit: La til no jeg glemte]

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-04 21:08 ]

Lenke til kommentar

Har selv hatt problemer, hos meg løste det seg ved å gå inn på options eller noe slikt, og så network, og endre på ipx network address, hos meg den som kommer under den du står på som standard. Merk at menyene jeg prater om kanskje aviker fra hva spillet sier, i og med at jeg ikke har RA2 lagt inn nå. BEGGE må bytte på settingene.

Lenke til kommentar

Microsoft IPX/SPX Protocol er det ikke noe slikt. Den må vel ha NetBIOS også, eller var det kanskje NetBEUI,hvis jeg ikke husker feil så er det NetBIOS. Sjekk om dere kan finne hverandre i Windows ved hjelp av Network Neighbourhodd, eller Windows Explorer. Hvis ja, så kan dere prøve igjen med spillet. Ellers så kan dere bytte om på IP adressene i TCP/IP nettverket, en kan ha 192.168.1.1 med subnet 255.255.255.0, mens den andre har 192.168.1.2, med samme subnet 255.255.255.0. Kan kanskje prøve å bytte på hvem som slutter på 1 (den som har 1 er server, da kan den andre maskinen ha hans IP i Gatewayen). Så hvis maskin 1. har 192.168.1.1 og maskin 2 har 192.168.1.2 så kan maskin nr 2. også legge til 192.168.1.1 i GateWayen i nettverksinstillingene. Håper du er med meg nå. Det er jo snakk om Windows, så det kan og hjelpe å fjerne protokollene for så å legge de inn igjen. Du kan også huske å starte maskinen med Microsoft Network saken som er i nettverksinstillingene, altså MS klienten, i stede for Windows logon, eller hva det er, det er noe du kan velge på første menyen i andre museknapp på network neighbourhood. Det er vel og mulig å gi datamaskinen et navn i den menyen en plass, tror du må bla neste side der fra, så kan dere sjekke at dere begge er medlem av Workgroup og at dere har forskjellige datamaskin navn i nettverket. Det er vel og mulig at RA2 har nettverksinnstillinger i spillet, sjekket det på optioins en plass? nå vet ikke jeg mer, lykke til

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat hadde det samme problemet.. vi gjorde dette: gikk inn i RA2 -> options -> network -> og øverst der står det Network cards eller.no. Du velgerr ned på den listen og tar det valget som står i midten. Da funka det jaffal hos oss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...