Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen som har hatt probs med ITbutikkens retur betingelser?


Anbefalte innlegg

PS* Dette er vel både hardware og webshop spørsmål. Mest webshop, men folk gidder gjerne ikke å lese andre steder, så jeg gjentar en del her, mkay?

 

Har denne Lite-On LTR40125 brennern som alltid brenner feil på mellom 70-90%. Brenner´n fungerte perfekt i starten, de første 2-3 ukene. Så begynte den å brenne feil. Dette før noe OS re-install eller seriøs tukling med OS´et. Har forsøkt:

 

4 x Win2k re-installs

SP3, med og uten

Alle Windows Updates, med og uten

Nvidia drivere: 30.82, 40.41 og 40.71 (bruker 30.82)

BIOS, diverse justeringer, nå default

IDE channels DMA: Activated

Brenner firmware: 3 versjoner, nå den nyeste standard

Prøvd 3 forskjellige CD merker, CD-R og CD-RW

Hovedkort chipset drivers, med og uten (siste utg.)

 

Musicmatch, Nero 5.5 (med og uten updates), Easy CD Creator, Mediaplayer 9 m/Roxio burner plugin

 

Screensaver slått av, visuals slått av, 1024x768 oppløsning, 16bit (tester forskjellige oppløsninger og innstillinger for bedre ytelse).

 

Defragger seff HD en gang i uken eller så.

 

INGENTING hjelper. Det må være feil på brennern da systemet ellers er helt ok. Den har en egen IDE slot og kabel. Jeg er ihvertfall 99,99% overbevist om at dette er en retursak.

 

Så..

 

Det jeg nå frykter er at jeg etter å ha betalt porto til IT-butikken, får den sendt i retur og må betale 200,- til, i oppkrav, fordi de vil påstå at de ikke fant noen feil. Jeg stoler ikke 100% på noen som helst butikk i dag, og dette lukter svidd.

 

Jeg vil vite om noen her har hatt problemer med å sendt en feilvare tilbake til IT-butikken for så å måtte betale 200,- i oppkrav for å hente det uten at det er fikset?

 

Det blir jo minst 250,- tilsammen. Brennern kan fås for rundt og under 500,- ny.. Kan være at andre bare kaster slike ting i søpla så fort det ikke virker, men jeg er ikke rik.

 

 

FYI - system specs:

 

P4 2.0Northwood, boxed cooler

Asus P4B266 hovedkort med Intel 845 chipset drivers

512MB DDR, PC2100 Apacer

Abit Siluro GF4 Ti4200

WDC Caviar, 80GB, 7200rpm

2x Cnet Fast Ethernet, full duplex 100mb, tresh. 1024

Midiman Audiophile 2496 lydkort med nyeste driver

2x USB porter i bruk (logitech mus og Roland XV5050)

Standard Floppydisk, sort

Enermax 350W PSU, adjustable fan speed (medium)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-04 21:00, skrev Hidden:

Jeg vil vite om noen her har hatt problemer med å sendt en feilvare tilbake til IT-butikken for så å måtte betale 200,- i oppkrav for å hente det uten at det er fikset?


 

Eg sendte ein harddisk til ITButikken i vår. Betalte portoen til den Norske avdelinga og dei betalte portoen tilbake. Det blei funne feil på harddisken så då var saken grei. Har altså ei god erfaring med retur hos ITButikken, det einaste negative var at det tok nokre veker før den nye disken var på plass. Men det må ein kanskje rekne med når det heile skal sendast til Danmark.....:smile:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Jeg ser Komplett selger en NEC brenner (tror det var 40x12x40) for bare 450,-.. om jeg er desperat, kjøper jeg den i mellomtiden :smile:

 

Jeg må uansett sende den andre tilbake. Er 2 ting til jeg skal prøve først: Bytte kabel og IDE port. Men om det var feil på kabelen synes jeg det er litt merkelig at den skulle forårsake feilbrenning mellom 70 og 90% underveis hver gang.

 

Kjøpte fler deler hos dem og det andre funker. Det er som regel når det kommer til retursaker at en butikk får passet påskrevet, og jeg var småbekymret.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-04 21:00, skrev Hidden:



Det jeg nå frykter er at jeg etter å ha betalt porto til IT-butikken, får den sendt i retur og må betale 200,- til, i oppkrav, fordi de vil påstå at de ikke fant noen feil. Jeg stoler ikke 100% på noen som helst butikk i dag, og dette lukter svidd.





 

 

Hvis de skulle påstå at det ikke er noe feil med den så må du vel ut med kr.500 tilsammen? Tar de ikke kr.300 hvis de ikke finner feil? Helt jævlig, får håpe du ikke havner i den situasjon. (rart det er lov)(?)

Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med itbutikken og har fått igjen penger på 2*80gb disker den gang de kosta 2600 kroner stk og dette var en dag over returdagen (14 dagers saken).

 

Skrev en lang og grundig mail og hva grunnen til at jeg hadde den 1 dag over fristen (Skulle forsøke noe som duden på supportavdelingen foreslo). Derfor ble disken sendt tilbake en dag over. venta spent i ca en uke.

 

så kom mail i posten. Sakeg er i orden og en uke etterpå dumpet en sjekk i posten og noen dager senere sjekk nr. 2.

Alle penger tilbake utenm porto såklart, men veldig godt fornøyd med den saken der.

 

ta en SERIØS prat med itbutikkens support i norge så blir det nok ei råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...