f.HiTmAn Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 jeg har kjøpte et nytt hovedkort det heter abit kx7333 jeg kjøpte det demo brukt hos komplett jeg har instalert alle komponentene på det så skulle jeg starte men da kom det noen pip og maskinen restartet seg selv om igjen og om igjen og så gikk den på men sjermen ville ikke funke. jeg trykket på power knappen og slo av maskina og såg om alle komponentene var riktig satt i det var di og jeg startet maskina på ny da kom jeg in i bios men det stod noe om cosmos og at cpu var 1200 mhz men jeg hadde jo satt i amd 1900+ cpu. Men så gikk pcen automatisk inn i bios menyen der tok eg load up deflaut og save and exit og maskina startet på nytt men da kom det ingen pip men maskina restartet selv om igjen og om helt til det stoppet men da ville ikke sjermen gå på!. Viss det er noe galt med hovedkortet har jeg garanti da? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Du har prøvd å resette BIOS via jumper på hovedkortet?? Hvis det ikke funker prøv å start opp PC`n med minimalt med komponenter og se om det samme skjer. Lenke til kommentar
f.HiTmAn Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 nei har ikke rørt noen jumper jeg Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Sett FSB til 133 i Bios, kanskje dette hjelper. Min AMD 1800+ stod på 100 der, da ble den jo på 1150 mhz, men jeg endra FSB og da blei den til 1533 mhz. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Se i manualen så ser du etter en jumper som det står CMOS på. Den må flyttes et hakk til siden, vent litt og sett den tilbake. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 21:17, skrev Serqevx:Sett FSB til 133 i Bios, kanskje dette hjelper. Min AMD 1800+ stod på 100 der, da ble den jo på 1150 mhz, men jeg endra FSB og da blei den til 1533 mhz. For å få opp klokke frekvensen ja. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Trykk "del"-knappen i oppstart og sett FSB=133 og multiplier=12 Sveinl _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-10-04 21:23 ] Lenke til kommentar
f.HiTmAn Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 skal jeg flytte på jumperen mens maskinen er på Lenke til kommentar
f.HiTmAn Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 jo jeg hadde rør den gul jumperen jeg gjored sånn som du sa men mens makina var slått helt av men ingenting sjedde samme som før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå