mbibt Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Min søster har tenkt seg et nytt Kompakt digitalkamera og vil ha et som tåler røff bruk. Jeg har anbefalt henne Olympus mju 800/810 Nå har hun oppdaget at det ikke har optisk søker (kikkehull) og er derfor usikker på bruk i solskinn. Har visst vært et vanlig problem med LCD skjermer på digitalkamera at de nesten ikke kan brukes i sterkt solskinn. Jeg vet at nyere LCD skjermer er svært lyse og skarpe, men takler de direkte solskinn? Dessuten, forskjellen på 800 pg 810. 810 skal jo være en videreutvikling og forbedring, men er det store forskjeller? Noen som har erfaring med disse kameraene? Bjørn Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Den beste skjermen jeg har sett på et digitalkamera til dags dato, er Panasonic Lumix FX-01. Den er sylskarp og fungerer meget bra selv i strålende solskinn. Den nye mju-serien til Olympus er ikke mye verre, og tror ikke hun vil få store og hyppige problemer med mangelen på søker. Om solen skinner direkte på skjermen, vil den bli vanskeligere å se. Akkurat det har jeg ikke prøvd Olympus'en på, men Panasonicen overlevde også den testen. Når det er sagt, så må hun nesten belage seg på å leve uten søker, da det vel i den prisklassen nå kun er enkelte Canon Ixus og Powershot modeller som fortsatt har det. Så godt som alle andre produsenter har valgt bort dette til fordel for stor skjerm. Så det reelle valget pr. dags dato er; Canon med søker, eller en annen produsents kamera uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå