Knerten Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 MIST Silent Twin fra microplex. Er det noen som har noen gode erfaringer med denne vifta?? Det står en advarsel anngående HK fra MSI, hvilke kort fra MSI gjelder dette?? Hvor kraftige prossesorere støtter den?? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 dårlig vifte etter MINE erfaringer! Det er bedre å kjøpe en skikkelig kjøleribbe som f.eks swiftec 4000b og kombinert med den roligste papstvifta. Da vil silent twin og overnevnte løsning ha samme effekt. Men putter du i en vifte som f.eks enermax og kjører dette på full guffe vil min løsning være mest effektivt! Så ikke kjøp noe som heter silent hvis du ønsker å klokke opp. Disse kjølere er for folk som ønsker et lavt nivå på støyen. Men vi som driver med litt heftigere ting ønsker jo den beste kjøling som går an å få!! Peace bro... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 20:58, skrev Knerten:MIST Silent Twin fra microplex. Er det noen som har noen gode erfaringer med denne vifta?? Det står en advarsel anngående HK fra MSI, hvilke kort fra MSI gjelder dette?? Hvor kraftige prossesorere støtter den?? BRUK SØKEFUNKSJONEN!!!! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Du trenger ikke skrive bruk søkefunksjonen. Da jeg allerede har svart! Hvis du ikke har lyst til å svare, siden emne har vært oppe flere ganger kan du bare drite i å se på den! Så enkelt er det!! Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Nå tenkte jeg mer på før han skrev denne posten. Den har jo blitt diskutert før. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 10:53, skrev Divxdude:Du trenger ikke skrive bruk søkefunksjonen. Da jeg allerede har svart!Hvis du ikke har lyst til å svare, siden emne har vært oppe flere ganger kan du bare drite i å se på den! Så enkelt er det!! Enig, det å skrike ut at folk skal bruke søkefunksjonen er ikke noen bra måte å svare på. Det finnes sikkert noe i retningslinjene om den type ting om jeg ikke husker feil, det er hvertfall verre enn "banningen" de sensurerer. Dersom du vil fremheve at folk bør søke, kan du f.eks foreslå søkeord eller noe. Dessuten har søkene på forumet her en tendens til å gi mye "rart", og selv om en ting var oppe for 1mnd siden kan situasjonen ha endret seg- Fyren nevnte vel ikke noe om overklokking og da er vel viften stille og helt OK, men det var vel noe om plassproblemer på visse HK og kanskje ikke drømmetemperaturer. Tipper dog at den gjør jobben, Athlon skal vel tåle ganske høye temp før den tar kvelden. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Cpu viften har lite og si hvis det blir varmt i kabinettet. Jeg bruker cu løsningen fra zalman og fikk temperaturer på 71 grader idle, når jeg monterte en vifte bak i kabinettet så sank idle temperaturen til 62. Jrg kjører vifta på mest stillegående. Du burde ta en titt på dene løsningen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 09:03, skrev lavizh: Quote: Den 2002-10-04 20:58, skrev Knerten: MIST Silent Twin fra microplex. Er det noen som har noen gode erfaringer med denne vifta?? Det står en advarsel anngående HK fra MSI, hvilke kort fra MSI gjelder dette?? Hvor kraftige prossesorere støtter den?? BRUK SØKEFUNKSJONEN!!!! Store bokstaver og flere utropstegn. Ikke helt etter retningslinjene vel....? Irriterende å lese uansett. Det skader ikke med en litt høfligere tone. Ha en god dag :smile: Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Eg har eit KT3 Ultra hovedkort med AMD 1,2GHz CPU. Når eg sette inn Silent Twin gikk temperaturen frå 52 til 44 grader. Vifta på ei side kom litt i kontakt med nokre kondensatorar på hovedkortet men det var ikkje noko stort problem. Har eit problem med å få HK til å finne turtalet på viftene :sad: Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Enkelte MSI eiere har også opplevd at signalet ifra papst viftene gjør at man ikke kommer inn i Bios. Dette gjelder også Abit kt-7 hovedkort. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 MSI KT4 Ultra passer ikke sammen med SilenTwin. Har selv sjekket. Mulig om du får plass dersom du bøyer kondensatorene som butter i vifta, men det er isåfall på egen risiko. Ellers har du god plass på ASUS A7V8X-kortene. [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-10-06 04:24 ] Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Er dette kortet fra ASUS bra, veit du om noen tester eller noe om det?? Fås kortet også uten LAN? Støtter det PC 2700 og oppover? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 08:17, skrev Divxdude:dårlig vifte etter MINE erfaringer! Det er bedre å kjøpe en skikkelig kjøleribbe som f.eks swiftec 4000b og kombinert med den roligste papstvifta. Pris Silent Twin: 395kr Pris Swiftech MCX4000B+Papst 8412N2GL: 720kr! Hvis man forutsetter at begge kjølerne kjøler godt nok til at maskina ikke blir ustabil pga varme så kan ikke jeg fatte at målgruppen til Silent Twin bør betale 325kr ekstra. Swiftech+papst løsningen er riktignok stillere, men 325kr? ikke verd pengene. Quote: Så ikke kjøp noe som heter silent hvis du ønsker å klokke opp. Nå er ikke overklokkere i målgruppen til Silent Twin da. Silent Twin er tross alt lagd for de som gir blanke i om temperaturen på CPUen er 40 eller 60 grader. Folk som kun vil ha en HSF til en ok pris som er stille og kjøler bra nok, *de* er målgruppen. har ikke prøvd Silent Twin selv, men testene taler vel for seg selv? Er du i målgruppen til ST så er det et bra valg Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Tester og omtaler av Asus A7V8X: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1696 http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...x&page=1&bhcp=1 http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v8x/ http://www.tbreak.com/reviews/article.php?...at=mobos&id=129 http://www.amd3d.com/review/a7v8x/ Har skal selv kjøpe kortet. Bestilt det hos PCmax med raid og sata, men de får det aldri inn (utolig trege), så jeg kjøper heller den uten raid og sata hos Komplett. Nå virker det også som om de har problemer med å få det inn. Trodde aldri i verden at å oppgradere en maskin skulle være så vanskelig! =) - Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå