Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk på jobb nå, skal se om jeg kan gjøre det når jeg kommer meg hjem. Det er flere hk som har noe4 grensesnitt. Du må nesten lese av mer nøyaktige info. Se på hk'et, pleier å stå mer der. Eller kan du lese av på selve embalasjen.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg er faktisk på jobb nå, skal se om jeg kan gjøre det når jeg kommer meg hjem. Det er flere hk som har noe4 grensesnitt. Du må nesten lese av mer nøyaktige info. Se på hk'et, pleier å stå mer der. Eller kan du lese av på selve embalasjen.

6157370[/snapback]

Jeg fant det :D

mn hvorfor må jeg bruke så mye mere vcore en de andre:S?

Lenke til kommentar

Alle cpu'er klokker individuelt. En cpu kan nå 2.8ghz mens en annen kan stoppe på 3.2ghz. Det er umulig å vite, men man kan på en måte finne det ut på steppinga. Har du dårlig stepping, vil det resultere dårligere overklokking.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Alle cpu'er klokker individuelt. En cpu kan nå 4.2ghz mens en annen kan stoppe på 3.5ghz. Det er umulig å vite, men man kan på en måte finne det ut på steppinga. Har du dårlig stepping, vil det resultere dårligere overklokking.

6158230[/snapback]

stepping?

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere, du har ennå mye å lære, les alt du kommer over angående klokking på nettet før du prøver deg på å overklokke, da vil du ha færre spørsmål som plager deg.

6158298[/snapback]

jaja....shønte va du mente mn lissom.......det er litt domt da når det er samme cpu så går det kan det hende at du kan få en prossesor som kan klokkes mer å en som kan klokkes mindre :(

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle innstillingene for å få min cpu stabil på 3280 mhz eller ;) ?

For å få din cpu på 3.2 setter du multiplier til 11x, fsb til 290 og volt til 1.65. Viss det ikke går da går det ikke :cool:

Edit:Leif

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar

For å få din cpu på 3.2 setter du multiplier til 11x, fsb til 290 og volt til 1.65. Viss det ikke går da går det ikke :cool:

6158497[/snapback]

jeg satt den på11x290 men da boota ikke windows.....hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

6158497[/snapback]

6160329[/snapback]

Altså.. Du kan ikke FORVENTE deg at den skal klare det. Sett multiplier til 11x, og fsb til 220, volt på 1.45.. Mer enn nok.. :)

Lenke til kommentar

6158497[/snapback]

6160329[/snapback]

Altså.. Du kan ikke FORVENTE deg at den skal klare det. Sett multiplier til 11x, og fsb til 220, volt på 1.45.. Mer enn nok.. :)

6160402[/snapback]

har den opp i 2.95ghz stabilt da:P:P

Lenke til kommentar

Hva mener du med stabilt? Kjørt Superpi 32M, OCCT eller Prime? Syns du har altfor mye volt, og det kommer nok til å minske levetiden til cpuen din betraktelig. Hvis du absolutt MÅ prøve å sette den til 3.2Ghz så:

Multiplier 11X

FSB 291

HTT 3X

Ram Divider: 100

Så peiser du bare på med volt på ram og cpu.. :p

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...