fendom Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei Har om trådløs sikkerhet på skolen nå og prosjekt i Krypterings knekking. Vet det fint går ann å knekke slike nøkkler med programmer osv. Men det jeg lurer på om man trenger spesielle nettverkskort for å kunne utføre det? Jeg har hørt noe om at trådløse nettverkskortet må ha et spesielt "chipset" for å kunne fange opp de krypterte pakkene osv. Noen som vet noe om dette, eventuelt hva slags chipset man må ha og kanskje noen produkter? Eller tar jeg helt feil og at slikt kan gjøres med alle trådløse nettverkskort? Jeg vil ikke ha noe info om programmer som det kan brukes til, eller annet ulovlige greier. bare et enkelt og greit svar, og eventuelt hva slags nettverkskort eventuelt må ha På forhånd takk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 du trenger ikke egne nettverkskort til dette. det viktigste er å ha programvare som kan knekke krypterigen som blir sendt.... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja, det trådløse nettverkskortet må støttes av programvaren. Prismo-kort støttes av det meste. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Du finner ofte en oversikt over hvilke kort som er støttet hos dem som lager programmene. Lenke til kommentar
fendom Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Ok tusen takk, kjøpte Jensen Scandinavia Wireless USB stick Air:Link 7554 tidligere i dag. Får se om jeg ikke finner noe som støtter det:) Endret 10. mai 2006 av fendom Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Kunne vært spennende å se hvilke resultater du oppnår. Vil minne alle wannabe hackere at det er ulovlig å ta seg inn på andres krypterte nett. Endret 10. mai 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 SMCWPCI-G 54Mbps Wireless PCI adapter funker for meg. Den benytter Atheros-chipsettet og funker lett som bare det med f.eks. Auditor Den har forøvrig MYE bedre sende/mottagerstyrke enn andre Broadcom-kort jeg har vært borti (MSI pc54g bl.a.). Lenke til kommentar
fendom Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Ja, vi skal teste neste uke og lage en rapport på det. Gå gjennom forskjellige programmer for det, hastighet det tar å knekke utifra aktivitet på nettverket osv. Finner masse info om det allerede, men morsomt å teste RL enn å lese en rapport bare;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå