Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"none devices found"

Anbefalte innlegg

jeg kommer innpå... har koblet til cd og harddisk, kan noen hjelpe meg. det står "" "push a button to boot from cd-rom" jeg trykker en knapp.... og han skal installere driver til hovedkortet, men den vil ikke og sier bare "cannot find any devices"

Endret av kjell-inge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal legge inn XP!

Fysisk fjern alle enheter bortsett fra cd rom og disken du skal legge XP på!

Fjern alle enheter fra boot rekkefølgen bortsett fra cd rom som skal stå som first/primary boot device!

Prøv noen ganger og trykk febrilsk på en knapp når spm kommer opp!

Lenke til kommentar

nå har jeg kommet lengre.... jeg får setta inn windows cd-en den laster inn alle driverne, men når alle er lada, så får jeg opp en bluescreen hvor det står at windows ble avslutta for det kunne skade og at jeg nå må jeg må ta chkdsk /f.. pcen er helt ny, har ikke vært på internett eller noe, så lurer på hav det kan være

Endret av kjell-inge
Lenke til kommentar
nå har jeg kommet lengre.... jeg får setta inn windows cd-en den laster inn alle driverne, men når alle er lada, så får jeg opp en bluescreen hvor det står at windows ble avslutta for det kunne skade og at jeg nå må jeg må ta chkdsk /f.. pcen er helt ny, har ikke vært på internett eller noe, så lurer på hav det kan være

6082022[/snapback]

Er diskene dine satt opp i Raid? Eventuellt kan det være nødvendig å laste driverene for raid-kontrolleren, eller SATA kontrolleren. Alt ettersom hvordan du har satt dette opp.

Z

Lenke til kommentar

veit dessverre ikke hva raid er, er litt dårlig når det gjelder bios osv, så om du gidder forklare deg litt bedre.. vet ikke hvordan jeg skal få installert driverne, for får ikke installert hovedkort driveren, er det noe jeg MÅ før jeg instalerer windows ? har ikke gjort noe med pcen utenom å koble den til.

Endret av kjell-inge
Lenke til kommentar

Gjentar effikkan: Vi trenger mer informasjon!

Fortell akkurat hva du har av HW.

Hvilke harddisker? er de SATA/IDE

Hvilket hovedkort? Legg med lenke

Forsøker du å legge inn XP?

osv

Du har neppe raid om du ikke vet hva det er!

Vanskelig å hjelpe deg i bios uten å vite hvilken bios du har!

Lenke til kommentar
veit dessverre ikke hva raid er, er litt dårlig når det gjelder bios osv, så om du gidder forklare deg litt bedre.. vet ikke hvordan jeg skal få installert driverne, for får ikke installert hovedkort driveren, er det noe jeg MÅ før jeg instalerer windows ? har ikke gjort noe med pcen utenom å koble den til.

6082147[/snapback]

Jeg dropper å forklare hva raid er, da du sannsynligvis ikke har koblet det opp slik uansett. Men på cden du fikk med hovedkortet vil det mest sannsynlig ligge drivere til SATA (For det er vel SATA harddisker du har?) disse må du installere før windows installeres. Når du starter installsjonen til windows blir du bedt om å taste F6 for å installere 3. parts drivere til scsi eller andre enheter. Det er imidlertid slik at du enten må legge driverne på en Floppy eller en usb-penn.

I tillegg må du sjekke i bios om det er satt opp til Sata eller Pata eller raid.

PS:Hvilket hovedkort har du?

Z

Lenke til kommentar

Har du satt sammen dette selv? Dobbeltsjekk at alle kabler og alt sitter bra, og at du har benyttet riktig kabel fra hovedkort til Harddisk. (Står harddiksen alene på kabelen, eller er cd-rom også koblet til denne?)

Er jumpere på Harddisk og CD-rom korrekte?

Z

Redigering:

Jeg lurer dessuten på om du kanskje skulle ha lastet ned memtest, og brent det ut på en cd for å sjekke om minnet ditt kanskje kan være noe galt med. Jeg kan poste link hvis du vil.

Z

Redigering:

Videre lurer jeg på hvordan det er koblet, står CD-Rom på blå eller rød port på hovedkortet, og det samme med harddisk.

Endret av ZeldaX
Lenke til kommentar
sjekka nå...

cd rom er kobla til den røde, via master.

harddisk er kobla til den blå via slave

har bare kobla til dette og strøm... til både harddisk og cd-rom.

ja, det hadde vært fint om du linka memtest

6082474[/snapback]

Det første du kan gjøre er å koble harddisk til Master på Pri-kanal på blå. Tror det kan hjelpe. Prøv det før du kjører memtest da det tar litt kortere tid.

Bruk nero eller ett annet program til å brenne image-filen ut på en cd og prøv å boote fra cd.

Memtest:

http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

Z

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...