Kasu Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg er da nok en person som ikke har peiling på vannkjøling, og ønsker derfor litt hjelp. Det er fint om dere forklarer forskjellige begrep. (F.eks. vannblokk - drev, hva er det? er det et must i et vannkjølingssystem?) Det jeg har å avkjøle er: -Et DFI LP Ultra-D (Chipset) -Et X1900XT -En s939 prosessor (som dere sikkert skjønte) -Eventuelt rambrikkene mine (se signatur), men de klarer seg greit med passiv kjøling. Det var vel det tror jeg. Også er det et par ting til jeg lurer på: -Hvis jeg nå kjøper et vannkjølingssystem, vil det da være muligheter for kun å kjøpe en ny CPU blokk (og chipset blokk) hvis jeg skal skifte hovedkort og ha en ny sokkel? (Jeg trenger ikke å bytte hele settet, mao at settet er fremtidsrettet? -Vil jeg få plass til et intern vannkjøling i mitt Thermaltake Soprano? (Ganske vesentlig:p) Som sagt så har jeg ikke peiling på vannkjøling ,men jeg kan sette sammen en PC. Er det en stor heksekunst å installere vannkjøling eller følger det med bruksanvisninger o.l. som gjør at det skal være en relativt grei sak? -Og en siste ting, hva er den praktiske forskjellen på 1/2 tilkobling og 3/8 tilkobling? (Hva anbefaler dere?) Her er et foreløpig oppsett, passer alt sammen? Hva trenger jeg av nippler og ledninger? Er det noe jeg kan spare penger på? - Cooltek radiator, 3x120, u/nipler - Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe - AC vanntank, "aquatube", Sølv - AC vannblokk, aquagrATIx, X1800/X1900, XT/XL/AIW - Swiftech CPU-vannblokk - Swiftech vannblokk, chipset MCW30 Pris: 3338kr Da ser oppsettet sånn ut Endret 16. mai 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) ikke kjøp bix! bix er for 100cfm+ vifter kjøp pro eller enda bedre cooltek! edit:dropp den pumpa og. kjøp heller mcp655(eller bedre; mcp350 med modd) eller kjøp en billiger pumpe! edit:2 dropp DD nb blokka og. swiftech mcp30 er mye mindre restriktiv! edit:3 kunne sagt noe om vanntanken og, men folk er visst ikke så enig når jeg sier at man ikke må blande alu og kobber! Endret 16. mai 2006 av eXa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå