samba123 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg ønsker å bytte CDI'en på min Honda Zoomer. Har bestilt trimkit fra Polini. Men CDI'en som følger med har en turtallsperre på 9500 rpm (7800 rom orginalt)...VIL IKKE HA NOEN TURTALLSSPERRE!¨Kan jeg bare ta denne ut, eller bør jeg skifte? Endret 26. mai 2015 av nilssonn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvis turtallsperra sitter i CDI-en så blir du nødt til å skifte. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Har du ikke nok turtall dåh? Seriøst? Tror du bør beholde den sperra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Når jeg tenker meg om... Hvis den CDI-en følger med trim-kitet så er det jo en grunn til at den sperra er der. Uansett vil for høyt turtall bare slite unødvendig på mopeden. På gir-mopeder/motorsykler er det en litt annen historie. Der kan det av og til være fornuftig å dra turtallet over max for å få mer effekt på starten av neste gir. Men dette vil også medføre større motorslitasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå