Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tenningsproblemer på Honda accord (Løst)

Anbefalte innlegg

Har et problem med bilen min som gjør at om jeg skulle være så uheldig å daue bilen så vil den ikke starte igjen. Er nødt til å vente i 5 - 10 min og deretter trykke gasspedalen helt inn, vri om tenninga, vente til PGM-FI lampa slutter og lyse og så vri nøkkelen så starteren begynner. Samme problemet om jeg skrur av tenninga på normal måte. Dette er jævli irriterende. Har planer om å ha bilen fram til jul helst da økonomien er på bånn etter 3 års utdannelse. Skal begynne å jobbe i oslo i midten av juni og ser ikke lyst på det å sitte i et lyskryss med 100 forbanna bilister og vente 10 min på å få starta den om jeg skulle risikere å daue den.

Noen som har noen formening om hva som kan være problemet?

Bilen går ellers som ei klokke og starter helt fint bare jeg venter lenge nok. Det er spesielt nå som det er blitt varmere ute at problemet har kommet. Kjøpte bilen i september ifjor og da var det ikke noe problem med den. Har en defekt termostat (ny er bestillt) har vist konstant kald motor i vinter, men nå viser den nesten normal temp siden det er varmt ute også.

Om det er flere tilleggsopplysninger som trengs så si fra :)

Takker for svar.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke testa det nei. Mulig det kan være en mulighet.

Ser du har omtrent samme bilen som meg, har du vært ute for samme problemene selv noengang?

Har ikke hatt samme problem som deg nei, men jeg har forgasser og ikke injection motor.

Lenke til kommentar

Har nå testa de forslaga som er nevnt over. Og det hjalp desverre ingenting. Det virker som den får for mye bensin. Den har ganske høy tomgang når jeg starter den på morgenen men går som regel ned når jeg har kjørt en stund. Noen som vet om det går an å stille bensin/luftmengde og hvordan det gjøres?.

Lenke til kommentar

Prøvde noe så smart som å skifte tennplugger på bilen og det trengte den. var 2.5 mm åpning. Men fiksa det problemet mitt? Både ja og nei. Da jeg var ved hybelen min så skifta jeg kun 1 tennplugg fordi det var en umulighet og få satt i de nye med en pluggnøkkel fra helvete. men bilen starta og jeg og en kamerat kunne ta turen inn til oslo. kom fram til oslo og parkerte bilen. kom tilbake et kvarter etter og oppdaga at vi hadde tatt plassen til en fin frognerfrue som venta. Fikk med hjertet i halsen kasta meg inn i bilen og ba stille til han der oppe om at bilen måtte starte og det gjorde den. Hadde flere stopp på veien hjem og den starta som bare faen hele tiden. Kommer hjem og skifter alle pluggene og bilen starter og går mye jevnere ved gasspådrag. Kjører glad og lettet inn til byen og fyller bensin. Hva skjer når jeg skal starte bilen igjen? Den helvetes bilfaen starter ikke. Samme helvete som før. Måtte bare dele litt frustrasjon.

Lenke til kommentar

Det var tempratursensoren for kjølevannet som har streika så ECUen får beskjed om at bilen er kald og drukner pluggene med bensin selvom den egentlig er varm. Kobla av sensoren og bilen starter akkurat som den skal. Så da ansees problemet som løst. Ny sensor er bestillt. Takk til alle som har svart her.

Lenke til kommentar

Herligheten var jævli dyr. Nesten så dyr at jeg vurderer og bare sette på en bryter inn i bilen, men må tenke litt på det. koster 700,-

Men siden motoren er i tipp topp stand selv etter 270000 så blir det vel til at jeg bestiller en sånn. litt stress og opp med panseret hver morra for å få nok bensin til kaldstarten og deretter ta den av igjen for å få starta når den er blitt varm. Får ikke starta med kontakten av på denne tiden av året heller så.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Det har blitt til at jeg kjøper den. Grunnen til at jeg tvilte litt var jo pga av verdien på bilen, men bilen går jo veldig fint så da er det jo ikke så farlig å bruke noen kroner på den. kjøpte bilen i september ifjor for 14000 og det har blitt endel fiksing på den. Rustsveising, nye skivebremser foran, nye dekk osv, men er jo ikke så ille på en 19 år gammel bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...