Gå til innhold

Toll eller mva på klær? Evt. sende til Sverige?

B4stian

Anbefalte innlegg

Hei,

må jeg betale mva og/eller toll på klær fra Tyskland når beløpet er over 200 kr?

Evt. hvis jeg får en jeg kjenner i Tyskland til å sende det fra seg som privatperson, må jeg betale noe når beløpet er på ca. 500 kr?

Eller kan jeg sende det til Strømstad Postkontor og hente det der uten noen avgifter og slikt? Evt. hva er adressen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer vel ann på om det er dame eller herreklær.

dameklær er det ikke toll på, men moms, på herreklær er det begge deler.

kan også sende det poste restante til strømstad.

ikke skyt meg om det er feil.

edit: adresse

Ditt navn

POSTE RESTANTE

Postcenter

S-45201 Strømstad

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Okey... men hvis jeg betaler med visa på siden og får dem til å sende det til en jeg kjenner i Tyskland. Hun sender det videre til meg og verdien er på under 1.000 kr... da er det ingen andre gebyrer eller avgifter? (kun frakten fra hun til meg)

Lenke til kommentar
Okey... men hvis jeg betaler med visa på siden og får dem til å sende det til en jeg kjenner i Tyskland. Hun sender det videre til meg og verdien er på under 1.000 kr... da er det ingen andre gebyrer eller avgifter? (kun frakten fra hun til meg)

6078961[/snapback]

Riktig, men da må hun merke det som gave...

Lenke til kommentar

6078961[/snapback]

Riktig, men da må hun merke det som gave...

6079328[/snapback]

Det er ikke noe problem. ;)

Kjekt å ha noen i utlandet noen ganger... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...