lars_loffen Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei der. Har et prosjekt på skolen i kunst og håndverk nå (10.klasse), hvor jeg har bestemt meg for å komme til et ferdig filmprodukt om et visst tema, innenfor urettferdighet (Jeg tenker da på krig, sult og lignende) Det jeg har tenkt til å ha med er: - En eller flere sanger som skal gå mens videoen går. - Videoklipp som viser sterke scener (krigsoffere som har mistet ben, bomber som går av, lignende, gjerne en kjent tale fra en president der hvor de sier at de går til krig eller lignende. - Skal ha med noen tegninger som jeg selv lager, og noen jeg finner på nettet. *Disse videoklippene og tegningene skal lappes sammen, på en måte som gjør at overgangene går greit. En ting til, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne samle disse klippene. Kunne brukt innslag fra dagsrevyen, og lignende, men vet ikke hvordan jeg skal få tak i disse klippene. Er det noe jeg kan bruke som kan rippe slikt fra nettet? Skal muligens ha med noe tekst attpåtil som kommer litt her og der.. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan få dette noenlunde greit? Har lite (les:null) erfaring med movie maker, så jeg klarer det ikke alene. (Håper jeg postet dette i riktig forum) På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 hvis jeg har fårstått deg rett?: importer filene under kategorien oppgaver. så setter du de ned i tidslinjen. rundt video-vinduet, over tidslinjen fins det en knapp som deler klippa. For å "lage" filmen, eller exportere den så trykker du, (under fullfør film), lagre på datamaskinen. Da får du den i ett format som kan spilles av i windows media player, og andre mediespillere. håper dette hjalp. bare spør hvis det er noe annet, har brukt movie maker en stund. Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Hei igjen! Takk for svar. Hvordan får jeg lagt inn mp3 sånn at den går samtidig? Er det som du forklarte ovenfor, eller? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei igjen! Takk for svar. Hvordan får jeg lagt inn mp3 sånn at den går samtidig? Er det som du forklarte ovenfor, eller? 6085144[/snapback] Dette gjøres på akuratt samme måte, men nå må du dra den ned til delen som heter Lyd Mvh Christian Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Takk igjen for svar! Nå vet jeg da hvordan jeg skal sortere alt stoffet i movie maker. Det eneste problemet jeg har nå er å finne resten av materialet jeg trenger. Er det noen som vet om noen sider jeg kan finne videoklipp som handler om krig, som jeg da kan laste ned? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kom over denne sida på eit anna forum. Har ikkje vore inne å sett der sjølv, men skal vere ein del der. http://www.archive.org/details/prelinger Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Takk, helst fra Irak krigen, det glemte jeg og si. Så uansett ut som noe jeg kan bruke der. EDIT: Fant visst en del fra irak krigen der likevel. Endret 21. mai 2006 av lars_loffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå