Minty123 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 nærmer meg nå en filosofi-innlevering, men har ikke den fjerneste anelse om hva jeg skal velge som emne. Oppgaven er ganske fri. Har valget mellom å skrive noe som er knyttet til filosofi og samfunnet, eller noe som er knyttet til filosofi og estetikk. Noe diffuse oppgaver, noe som gjør det vanskelig å velge, men også åpner for mange muligheter. Noen som har noen tips til hva jeg kan forsøke meg på? Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hehe, sitter med samme problemet, må levere 19.mai Lenke til kommentar
McNaughty Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 et par raske forslag: - Hva med overvåking...? Hvordan påvirker overvåking livene våre og hvordan kan dette forsvares/angripes sett fra et etisk standpunkt? - Har spørsmål som "Horfor skal jeg være moralsk?" eller "Hvorfor skal jeg ikke være egoistisk?" spesifikke svar? Og gjør det å ha et spesifikt svar et spørsmål mindre viktig? Dette var bare noen som jeg kom på i farten,...men nå stikker jeg til time Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Geniale forslag ! Har tenkt på følgende "Er det moralsk å kreve eigendomsrett til noe" , tenker da på saken om at Samene vil ha Oljepenger osv.. Edit: Går VK1 Endret 12. mai 2006 av clario Lenke til kommentar
McNaughty Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 hvilket klassetrinn er dåkke i? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hei Richard (Clario) Jeg har prestert å vinkle meg inn på Moral og Etikk, med førsteutkasts problemstillingen "Finnes der noen objektiv moral?", men er rimelig usikker på den. Om noen har noen inspill eller erfaringer hadde det vært topp Går forresten VK1 om det er relevant. Endret 12. mai 2006 av PandaMartin Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei Richard (Clario) Jeg har prestert å vinkle meg inn på Moral og Etikk, med førsteutkasts problemstillingen "Finnes der noen objektiv moral?", men er rimelig usikker på den. Om noen har noen inspill eller erfaringer hadde det vært topp Går forresten VK1 om det er relevant. 6088256[/snapback] LoL, så ikke at det var du Visste ikke at du var her (Martin) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå