Gå til innhold

Scroll = 100%CPU

Anbefalte innlegg

Noen som har en forklaring på hvorfor cpu plutselig viser 100% i ytelse i taskmanager når jeg scroller i IE? Er dette normalt egentlig?

Jeg hører også når CPU jobber ved at det kommer en svak hiss-lyd. Hører den altså når jeg scroller. Aldri opplevd dette på noen annen maskin jeg har..

Kjører WinXP Home SP2 på en AMD Athlon XP Socket A 2000+ = 1,25Ghz med 384MB SD-DRR-RAM. Ikke overklokket..

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke skjermkortdrivere nei. Noe hardwareproblem tenker jeg. Tror nå det er PSU'n som lager disse lydene, men det virker jo heller ikke helt logisk at det skal være slik. Kan ikke hjelpe med noen drivere(?) til CPU hvis det finnes?

Nok heller ikke vifta. Strømforsyninga er ikke av de sterkeste, men den skulle klare å kjøre det jeg har nå fint.

Det jeg syns er verdt å merke seg som sagt er 100% bruk bare ved scrolling...

edit1: Hører det forøvrig også når den jobber med å enten åpne noe eller utfører noe. Føler meg ganske sikker på PSU'n nå ja.. :)

edit2: men dette 100% problemet... hvordan fikser jeg det? Skal prøve win update nå.

Endret av nollie
Lenke til kommentar

har akkuratt samme problemet...

fikk det etter jeg hadde formatert pc-en....

har ikke fått innstalert driverne til skjermkortet siden det er noe galt jeg tror også det er skjermkort driveren som det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...