Thomaes Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 hvordan kan jeg logge inn som root? jeg skal installere nVIDIA drivere og de hevder at jeg må kjøre installeren som root. thx in advance Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 kommer litt an på hvilken distro du kjører. Vanligvis: su - i terminal, eller sudo (kommando) Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 kommer litt an på hvilken distro du kjører. Vanligvis: su - i terminal, eller sudo (kommando) 6077971[/snapback] ok... jeg skal installere en ny driver på mitt nvidia kort. når jeg skriver sh /home/thomas/Download/NVIDIA-Linux-x86_64-1.0-8756-pkg2.run og gjør det som root, står det Unable to find the system utility 'ld'; please make sure you have the package 'binutils' installed. If you do have binutils installed, then please check that 'ld' is in your PATH hva i huleste skal jeg gjøre? jeg kjører Kubuntu dapper 64-BIT Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) prøv å skirv "sudo" framfor komandoen "sudo sh /home/thomas/Download/NVIDIA-Linux-x86_64-1.0-8756-pkg2.run" Endret 10. mai 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Installer pakkene "build-essential" og "binutils". Deretter kjører du installasjonsprogrammet, men husk å ta livet av X. Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Installer pakkene "build-essential" og "binutils". Deretter kjører du installasjonsprogrammet, men husk å ta livet av X. 6079872[/snapback] eeeh... hvordan gjør man dette da? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hvilken distro kjører du? Visst ubuntu: sudo apt-get install build-essential binutils Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 eeeh... hvordan gjør man dette da? 6082312[/snapback] sudo /etc/init.d/gdm stop Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Hvilken distro kjører du? Visst ubuntu: sudo apt-get install build-essential binutils 6082912[/snapback] ok... jeg må visst ha dapper drake cd'n for å installere den, og den ligger på Windows partisjonen, så forresten hvordan kan jeg komme inn på den via linux? står bare: Could not mount device. The reported error was: mount: can't find /dev/sda1 in /etc/fstab or /etc/mtab grunnen til at jeg ikke bare går inn i windows og gjør det er at jeg gjerne vil lære hvordan jeg gjør det i linux.. og ja, jeg bruker kubuntu. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Du kan installere nvidia-driverne fra pakkesystemet til Ubuntu. sudo apt-get install nvidia-glx Men først, editer /etc/apt/sources.list og kommenter ut CD-rom og fjern kommenteringa for universe og multivers. Eventuellt Backports, men det KAN skape problemer, men går stort sett greit. sudo apt-get update sudo apt-get install nvidia-glx Les forsåvidt litt rundt her på forumet og på ubuntuforums og sjekk ut de forskjellige wikiene og guidene som finnes, så slipper du å spørre her hver gang du får problemer Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Finnes en guide på linuxguiden.no til dette. Sjekk ut denne linken http://www.linuxguiden.no/index.php/Nvidia Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Finnes en guide på linuxguiden.no til dette.Sjekk ut denne linken http://www.linuxguiden.no/index.php/Nvidia 6085360[/snapback] Fant det ut... men, når jeg skal restarte mitt X system, står det at den ikke finner /etc/init.d/gdm restart !! hva i huleste er det som skjer? Endret 13. mai 2006 av gravitic Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hvis du har Kubuntu, må du bytte ut gdm, med kdm. Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Hvis du har Kubuntu, må du bytte ut gdm, med kdm. 6096101[/snapback] aaah lol :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå