audun1 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei. Jeg irriterer meg over en ting. Hvis jeg skriver Response.Write(Environment.OSVersion.VersionString.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.OSVersion.Platform.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.OSVersion.Version.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.MachineName.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.TickCount.ToString()); Så får jeg bare verdiene på serveren. Pointet her er jo at jeg skal vite hva klienten har av disse tingene. Prøvde Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE"); som kom frem på google men den funket ikke. Noen tips så takker jeg meget.. jeg bruker C# og har asp.net 2 Lenke til kommentar
OveM Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hei.Jeg irriterer meg over en ting. Hvis jeg skriver Response.Write(Environment.OSVersion.VersionString.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.OSVersion.Platform.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.OSVersion.Version.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.MachineName.ToString()); Response.Write("<br>"); Response.Write(Environment.TickCount.ToString()); Så får jeg bare verdiene på serveren. Pointet her er jo at jeg skal vite hva klienten har av disse tingene. Prøvde Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE"); som kom frem på google men den funket ikke. Noen tips så takker jeg meget.. jeg bruker C# og har asp.net 2 6077745[/snapback] Årsaken er vel at du bruker serverobjekter som ikke gir noen informasjon om klienten. Javascript kan løse dette... Sjekk Browserspy for å se hva som er mulig Endret 11. mai 2006 av OveM Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Hei. Takker for svaret. Men er det ingen mulighet til og gjøre dette i ASP.NET ? Lenke til kommentar
OveM Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hei. Takker for svaret. Men er det ingen mulighet til og gjøre dette i ASP.NET ? 6086900[/snapback] Hei Det ligger i utrykket at "server objekter" ikke har informasjon om klienten. Bruk av ASP.net er "server side programmering", mens du kan bruke javascript, vbscript etc. for "klient-side skripting". Uansett så vil denne informasjonen typisk bare være tilgjengelig for hver enkelt klient, ikke på server dersom det er det du ønsker? Endret 12. mai 2006 av OveM Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 ok.. Takker veldig for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå