Simkin Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) først gikk den ene pc'n ut av internett, like etter gikk den andre ut.. alt lyser på adsl modemet, prøvd restart av både modem og switch, prøvd det meste, ringt tele2 og de har testa linja, alt ser ut til og være i orden, pakker blir både mottat og sendt, og tele2 får kontakt med både nettverks kortet og modemet.. men så prøver jeg (har ASUS A8N32 med 2 nettverkskort) for morro skyld og disable det ene nettverkskortet og enable det andre(disabla Marvell Yukon og Enable NVIDIA Network).. og da er det plutselig internett.. men på den andre pc'n er det fremdeles borte.. hva i svarte granskauen kan dette være?? Endret 10. mai 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Alle tar imot automatisk IP fra DHCP? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) vet ikke.. nå istad forsvant også NVIDIA nettverket.. men kom plutselig opp igjen akkurat nå.. vært borte en time, men nå står det plutselig 2 stk der?? Endret 10. mai 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 bumper denne jeg, trenger litt hjelp av noen her med litt kunnskap.. nå er det internett kun på en pc, men som sagt så fungerer kun det ene nettverks kortet(kun på min pc), og som sagt så er det 2 stk på mitt hovedkort.. har brukt Marvell Yukon helt til nå, men nå fungerer bare NVIDIA nettverks kortet.. prøver jeg og bruke Marvell så står det bare, "en nettverkskabel er koblet fra" er veldig takknemlig for forlslag Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Tror det har med hele Tele2 greia å gjøre. Kompis av meg fikk samme problem i går kveld, rundt 22.00 tiden. Modemet ser ut til å ha kontakt med pc og alt på pc`en er som det skal være. Ingen endring er gjort, da problemet oppstod. Pc`en motar Ip - henger med på denne tråden for å høre hva som er skjedd. btw: hvor bor du Freeman? Endret 11. mai 2006 av biiig.no Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) x2......................... Endret 11. mai 2006 av biiig.no Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) jeg bor i stange.. nå ser ut til att det er i orden igjen.. det er værtfall nett på begge pc'ene men har fremdeles et problem.. Marvel Yukon nettverkskortet fungerer fremdeles ikke, enabler jeg den så står det bare "en nettverkskabel er koblet fra" men NVIDIA nettverkskortet fungerer.. noen forslag? Endret 11. mai 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 bumper denne, ingen som har noen gode forslag til å få marvell nettverkskortet til å fungere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå