Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

et meget rart problem med nettverk på 2 pc'er

Anbefalte innlegg

først gikk den ene pc'n ut av internett, like etter gikk den andre ut.. alt lyser på adsl modemet, prøvd restart av både modem og switch, prøvd det meste, ringt tele2 og de har testa linja, alt ser ut til og være i orden, pakker blir både mottat og sendt, og tele2 får kontakt med både nettverks kortet og modemet..

men så prøver jeg (har ASUS A8N32 med 2 nettverkskort) for morro skyld og disable det ene nettverkskortet og enable det andre(disabla Marvell Yukon og Enable NVIDIA Network).. og da er det plutselig internett.. men på den andre pc'n er det fremdeles borte..

hva i svarte granskauen kan dette være??

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bumper denne jeg, trenger litt hjelp av noen her med litt kunnskap..

nå er det internett kun på en pc, men som sagt så fungerer kun det ene nettverks kortet(kun på min pc), og som sagt så er det 2 stk på mitt hovedkort.. har brukt Marvell Yukon helt til nå, men nå fungerer bare NVIDIA nettverks kortet..

prøver jeg og bruke Marvell så står det bare, "en nettverkskabel er koblet fra"

er veldig takknemlig for forlslag :ermm:

Lenke til kommentar

Tror det har med hele Tele2 greia å gjøre. Kompis av meg fikk samme problem i går kveld, rundt 22.00 tiden. Modemet ser ut til å ha kontakt med pc og alt på pc`en er som det skal være. Ingen endring er gjort, da problemet oppstod.

Pc`en motar Ip - henger med på denne tråden for å høre hva som er skjedd.

btw: hvor bor du Freeman?

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

jeg bor i stange.. nå ser ut til att det er i orden igjen.. det er værtfall nett på begge pc'ene

men har fremdeles et problem..

Marvel Yukon nettverkskortet fungerer fremdeles ikke, enabler jeg den så står det bare "en nettverkskabel er koblet fra" men NVIDIA nettverkskortet fungerer..

noen forslag?

post-49079-1147373886_thumb.jpg

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...