Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tror det skiller seg på om man verdsetter bred eller høy arbeidsflate.

7222626[/snapback]

 

Ja, det kan man også si, for tilsvarende prisede skjermer synes jeg personlig ikke det er verd å ofre så mye i høyden for å få en flate som bare er litt bredere, men det er en smakssak, og vil vel også avhenge litt av typisk bruk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er nå en litt merkelig diskusjon som foregår her. Jeg har alltid kjøpt skjerm etter et prinsipp om bruksområde og hva som er praktisk nytte. Ikke på grunn av antall pixler for en WS eller FS. Om FS 20" har 156 000 flere pixler enn WS 20" finner jeg veldig uinteressant.

7223678[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Synes du ikke antallet pixler påvirker bruksområdet og den praktiske nytten av skjermen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Lurte på om jeg kunne komme med et spørsmål til dere....

 

 

Har tenkt å bytte ut min 17 tommers LCD skjerm, med en som er litt større....

 

 

Så fikk jeg sett tilbudet til DELL på denne skjermen:

 

http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...odhs1&sku=59237

 

 

Jeg skal bruke skjermen til gaming, Counter Strike Source....

 

Burde jeg gå for en 20 tommer WIDEscreen skjerm, eller en vanlig skjerm?

Lenke til kommentar

Synes også diskusjonen her inne har tatt en litt merkelig vending. WS elller ikke er et valg man tar helt etter smak og behag, jeg kjøpte ws fordi det passet bedre til mine behov....ser mye mere serier, film osv enn jeg gamer. Dessuten bruker jeg bare pivot funksjonen dersom behovet for en høyere skjerm skulle melde seg, og da er min lengre enn din :p

Lenke til kommentar
Synes også diskusjonen her inne har tatt en litt merkelig vending. WS elller ikke er et valg man tar helt etter smak og behag, jeg kjøpte ws fordi det passet bedre til mine behov....ser mye mere serier, film osv enn jeg gamer. Dessuten bruker jeg bare pivot funksjonen dersom behovet for en høyere skjerm skulle melde seg, og da er min lengre enn din  :p

7226766[/snapback]

 

Smak og behag eller behov blir litt å si det samme på to forskjellige måter i mine øyne, essensen er at man velger det man foretrekker mest, basert på hva man brukers kjermen til.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Ellers må det sies at selv nå koster en 20" Dell FS(tilsvarende merke som min WS) 5500,-. Mens jeg som sagt kjøpte min 24" WS for 7.500 ink. mva og levering på døren for over 1 år siden. Kan ikke akkurat sies å være dobbel pris.

 

Men ellers tror jeg vi er enige og bare har forskjellige synspunkter :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ATW:

Ellers må det sies at selv nå koster en 20" Dell FS(tilsvarende merke som min WS) 5500,-. Mens jeg som sagt kjøpte min 24" WS for 7.500 ink. mva og levering på døren for over 1 år siden. Kan ikke akkurat sies å være dobbel pris.

 

Men ellers tror jeg vi er enige og bare har forskjellige synspunkter :)

7229562[/snapback]

 

Nå forstod jeg dett du kjøpte din med en del avslag, for en uke siden var det 25% avslag på 20" FS hos dell, da kostet denm 3800 kroner, altså ganske nær halvparten av din pris.

Med 30% rabatt som du fikk på din skjerm får man 3535 kroner, under halvparten av prisen da du handlet. (det blir ca. halvparten hvis man regner med litt prisfall)

 

Også er avslagene ganske gjevnt fordelt mellom dell skjermene, de rullerer.

Lenke til kommentar
samt at det må regnes med prisfall på 20" FS for over 1 år tilbake ;) det glemte du.

7229961[/snapback]

 

Ifølge prisguiden var 24WS på tilbud for ikke lenge siden, til 7700 (for "vanlige" folk) og det er den billigste prisen på prishitorikken tilbake til mai/juni. Mens 20 FS også nylog var på tilbud til omtrent 3800 (3900?) nå nylig.

 

AtW

Lenke til kommentar
samt at det må regnes med prisfall på 20" FS for over 1 år tilbake ;) det glemte du.

7229961[/snapback]

 

 

Nevnte nettopp ordet prisfall i mitt innlegg, og du ser litt nøye etter.

Anslo att dette prisfallet utgjorde de kronene som gjorde att 20" FS kostet UNDER halvparten av det du betalte.

 

Når jeg ser etter, var dette fallet mest sannsynlig litt større, ja.

I dag er ikke dobbel pris så veldig urealistisk.

Lenke til kommentar

Ok la oss oppsummere dette veldig greit.

 

26/10-05 fikk jeg min skjerm til 7500,- og ja det var et tilbud. På denne tiden kostet en 20" FS mer enn den gjør i dag? Jeg håper prisen på 20" har sunket siste året, da jeg ser at prisen på 24" har sunket siden den gang.

 

Poenget er at man når man kjøper så ser man ann hvilke priser man får på forskjellige produkter der og da. Hva ting koster et år senere er ikke så relevant. NB! Jeg husker at Dell hadde et godt tilbud på en 20" WS den gang også.

 

Watercool:

Sant, du nevner prisfall. Det som var viktig var å få med seg at man ikke kan sammenligne dagens 20" FS prise med 24" WS pris for 1 år siden, man må sammenligne på samme tid. Men det så ut som du fikk med deg det :)

 

Men skal vi gå til topic igjen? Dette kan sikkert bli en evig diskusjon og vi må ikke ødelegge for trådens opprinnelige mening.

 

Men som sagt, WS eller FS, den ene er ikke dårligere enn den andre, det er helt individuellt på hva man foretrekker. Færre eller flere pixels totalt sett er ikke alltid det samme som bedre eller dårligere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er 2007fpw god til film? har dårlig erfaring med lcd og film egentlig. tenker vel mest på sortnivå. banding, er det noe stort problem på 2007 i forhold til 2407. har ikke tatt meg tid til å bla i forumet så jeg håper noen vil svare :)

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en 2007FPW, regner med at jeg får den på fredagen.

 

Det jeg lurte på var, hva burde jeg se etter som mulige, og kjente feil på skjermen, sokkelen, å hele pakka. Om det er noe jeg burde sjekke ut, og om det er noe jeg burde gjøre?

 

Takker for svar

7240747[/snapback]

 

 

Du skal ha flaks for å få den allerede på fredag da det ikke er posten som leverer, men linjegods.

 

Folk har nevnt at en del av skjermene står skeivt på sokkelen, så det kan du jo se etter.

Utenom det er det jo selvfølgelig pixelfeil som er den mest åpenbare tingen å se etter.

Utover dette har jeg null kunnskaper :p

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en 2007FPW, regner med at jeg får den på fredagen.

 

Det jeg lurte på var, hva burde jeg se etter som mulige, og kjente feil på skjermen, sokkelen, å hele pakka. Om det er noe jeg burde sjekke ut, og om det er noe jeg burde gjøre?

 

Takker for svar

7240747[/snapback]

 

 

Du skal ha flaks for å få den allerede på fredag da det ikke er posten som leverer, men linjegods.

 

Folk har nevnt at en del av skjermene står skeivt på sokkelen, så det kan du jo se etter.

Utenom det er det jo selvfølgelig pixelfeil som er den mest åpenbare tingen å se etter.

Utover dette har jeg null kunnskaper :p

7244316[/snapback]

 

Du bør se om den sliter med gradering av farger o.l.

Har nå en 2007FP, de har ikke slitt like mye med dette, men setter du skjemen i gaming mode eller multimedia, blir det helt fryktelig. Husk altså å sette skjermen i desktop mode før du erklerer den for ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...