Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har min Dell 2007WFP kommet. Skjermen er pakket ut og satt på pulten og koblet til.

Paneltype: LPL WSXGA LM201W01

Ingen døde pixler som jeg har sett enda (bråsjekket med Eizo sitt testprogram), baklyset er jevnt over hele og skjermen ser kurrant ut så langt.

Skal teste den mer utover dagen. Litt småtrøtt bare nå, ikke vant til å bli dratt ut av senga så tidlig om morran, men for å ta i mot en skjerm som denne så.

Lenke til kommentar
Da har min Dell 2007WFP kommet. Skjermen er pakket ut og satt på pulten og koblet til.

Ingen døde pixler som jeg har sett enda (bråsjekket med Eizo sitt testprogram), baklyset er jevnt over hele og skjermen ser kurrant ut så langt.

Skal teste den mer utover dagen. Litt småtrøtt bare nå, ikke vant til å bli dratt ut av senga så tidlig om morran, men for å ta i mot en skjerm som denne så.

6990197[/snapback]

Høres bra ut! :)

De ringte meg i dag og sa at de kom med skjermen mellom kl. 16.00 og 21.00.

Krysser fingrene for at jeg får en skjerm uten døde pixler eller andre problemer.

Lenke til kommentar

Har justert skjermen litt nå. Kjørt diverse testbilder/programmer og syntes skjermen var litt for mye rød så justerte ned rødfargen ett par hakk i menyen. Ellers er bildet flott. Dog ser jeg også den "ruglete" overflaten spesielt på hvit bakgrunn. Er alle 2007WFP slik ? Skjermen er for god i farger, baklys, osv til at jeg ønsker å gå tilbake til 19-tommer CRT skjermen min nå så det spørs om ruglete hvitt er nok for retur eller ikke. Skal teste litt i spill osv siden. Dog skal det sies at jeg ikke er noe veldig glad i lyse hvite bakgrunner uansett. Så de unngår jeg så sant det lar seg gjøre :)

Har nå testet Oblivion litt og det er utrolig herlig å spille i Widescreen. Fargene er gode, jeg har ikke noe gjennomskinn utover det som er normalt for LCD, etterslep merker jeg ikke noe til. Det eneste som overgår dette hittils var da jeg spillte Oblivion på 37-tommer LCD tvn min :)

Edit: Lagt til litt mer

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Jeg hadde to valg: Nec 20WGX2 med sin speilblanke/reflektive eller DELL 2007FPW med sin ruglete overflate. Valgte det siste fordi jeg ikke takler refleksjoner, det er noe av det mest irriterende som finnes. Bestilte da ikke 2007 men 2407. Begge har samme overflate og sånn sett spiller det ingen rolle.

"Gleder" meg til å se med mine egne øyne hva det vil si at den er ruglete. :)

Lenke til kommentar

Når bestilte du skjermen din Typho? Lurer på hvor lenge jeg må vente. :) Bestilte skjermen på fredag og i følge dem så skal den ankomme 11/10. Den er nå i København, sorteringsterminalen.

Endret av aleh
Lenke til kommentar
Jeg hadde to valg: Nec 20WGX2 med sin speilblanke/reflektive eller DELL 2007FPW med sin ruglete overflate. Valgte det siste fordi jeg ikke takler refleksjoner, det er noe av det mest irriterende som finnes. Bestilte da ikke 2007 men 2407. Begge har samme overflate og sånn sett spiller det ingen rolle.

"Gleder" meg til å se med mine egne øyne hva det vil si at den er ruglete. :)

6991341[/snapback]

Riktig valg vil jeg si,har jo prøvd begge og skjermer med speilblank overflate gir for mange problemer,dog er de lekre i et mørkt rom.

Lenke til kommentar

Måtte nesten knipse ett bilde av skjermen sammen med tastastur, mus, høyttalere og uhm elefanten min ;)

Ser nå at min skjerm også heller mot høyre. Var det bare å ringe Dell for å få ny fot ? Eller måtte man bytte hele skjermen da ? *hente frem verktøykassa og vente på svar*

post-20605-1159893881_thumb.jpg

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Jeg er ennå ikke helt sikker på hva dere mener med ruglete - dvs, jeg tror jeg vet hva dere sikter til - at på hvitt ser det litt kornete ut, som om det ligger et lag fint støv på skjermen? I så fall er vel det noe som alle lcd-er med matt overflate har felles...det er mulig det er mer synlig på denne skjermen enn andre, men jeg kan ikke si at jeg har merket det - alle som går fra crt til matt lcd vil legge merke til dette.

Hadde man tatt vekk den blanke filmen/glasset på lcd-skjermer med blank overflate, hadde det sett likt ut. Det er en vanesak, gutter og jenter ;)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

jeg legger også merke til den ruglete overflaten hvis jeg konsentrerer meg, men plages ikke av det. Min bror har en bærbar pc som har en skjerm med helt blank overflate, men den skjermen er helt ubrukelig så snart det kommer lys på den noe som er utrolig irriterende. Jeg har også et rom som er relativt lyst (opplyst av spotter) og derfor vil jeg si at ruglete overflate er en bonus i mitt tilfelle, men jeg kan forstå at skjermer med blank overflate kan oppfattes som klarere så lenge den har noe lys imot vel å merke. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med skjermne min, hvis det er noe å utsette på denne skjermen må det være sortnivået, ikke at den er vesentlig dårligere enn andre skjermer for dette er jo noe alle LCD skjermer sliter med. Det er dog stor forskjell på sortnivå og detaljer i mørke scener på filmer etc. på denne skjermen og hvilken som helst CRT.

Lenke til kommentar

6990197[/snapback]

Min 2007wfp ligger nå på terminalen i alnabru, og siden 28.09.06 så har det stått "awaiting customer agreement"... Begynner å bli litt utålmodig nå...

Ringte inn og fikk de til å levere den i morgen. :thumbup:

Endret av janvmoen
Lenke til kommentar
Når bestilte du skjermen din Typho? Lurer på hvor lenge jeg må vente. :) Bestilte skjermen på fredag og i følge dem så skal den ankomme 11/10. Den er nå i København, sorteringsterminalen.

6991381[/snapback]

Nå heter ikke jeg Typho, men jeg bestilte i det minste min 2007FP sent Torsdag kveld, og den kunne ankommet her på døra i Bergen i kveld, men jeg valgte å spørre om å få den dagtid i morgen i stedet. Jeg hadde antatt leveringsdato 10/10 selv, men jeg antar jeg kanskje har vært heldig? :)

Ser ikke bort fra at skjermen din kommer snart. Min tilbrakte en natt på Alnabru tror jeg, og så en dag eller to før den kom hit til Bergen :yes:

Lenke til kommentar

Min ankom Alnabru i dag tidlig og nå er den i Sandefjord ca. 40 min fra hvor jeg bor.

Status: AWAITING CUSTOMER AGREEMENT

Håper de ringer til rett nummer. Jeg hadde registrert at de skulle kontakte meg på fasttelefonen (ikke spør hvorfor). Det forandret jeg til mobilnummeret etter at jeg hadde lagt inn bestilligen. Nå er spørsmålet ringer de til nummeret som jeg bestilte med eller det oppdaterte. Det er vel ingen hjemme før 1600 hos meg.

Lenke til kommentar

Ganske forskjellige erfaringer med levering på disse skjermene ser det ut som. Min teori er at det er linjegods som er trege. Jeg var innom linjegods da jeg skulle levere den første skjermen min i retur. Da hadde jeg allerede bestillt en ny skjerm uka før og til min store overaskelse fikk jeg beskjed om at den lå på lager hos dem så jeg kunne bare ta med den med det samme. Dette var en hel uke før ETA! Når jeg fikk den første skjermen ringte forresten linjegods og sa at skjermen hadde kommet så jeg kunne hente den og når jeg skulle sende den tilbake ringte de og så at jeg skulle kommme å levere den på tross av at hun jeg snakket med hos Dell sa de ville komme på døren og den siste gangen hentet jeg som sagt selv. Linjegods har altså hverken kjørt ut eller hentet skjerm hos meg. Like greit egentlig...hadde sikkert gått mye lengre hvis jeg skulle vente på de.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Dell 2007WFP har ganske gode farver og lysstyrke "rett ut av eska".

Det er jo vanskelig å justere helt korrekt hvis man ikke har ordentlig kalibreringsutstyr, men jeg fikk meget bra resultat ved å gjøre et par små justeringer.

OBS! Desktop Mode: Jeg installerte farveprofilen som følger med CD'en.

Deretter senket jeg lystyrken et par hakk, til 48. Dere som synes at det fremdeles blir litt mye lys, kan godt senke den litt mer, men da skal dere være obs på at de 2-3-4 mørkeste nyansene blir til 1 mørk nyanse.

Deretter senket jeg rød litt, ned til 97 - jepp, ikke mye, men det er alt som trenges - og det er faktisk godt synlig - grått blir renere grått, der gråfarven før hadde bittelitt rød tint.

Og selvfølgelig - jeg kan ikke garantere at alle Dell 2007WFP kommer likt justert fra fabrikken.

Skal man klare å få gjort noe særlig mer utover dette, må man nok kjøpe seg et godt kalibrerings-verktøy, eller låne av noen som har.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...