Gå til innhold

Epox 9NPA med syrlig vifte


Star

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har nettopp gått til anskaffelse av et Antec kabinett, et Epox 9NPA kort samt en scyche ninja kjøler med medfølgende vifte samt 2x 120 silenx vifter (11db)

 

Maskinen er så og si lydløs og kjølingen er upåklagelig. Imidlertid skuffet over den irriterende lille northbridge kjøleren som skriker som et uhyre. Noen som vet om alternativer til denne? Har et stort x1300 kort rett under med heatpipes som så vidt smetter under, hvilket betyr jeg trenger en lav erstatning. Har en av zalman sine kjøleribber men har ikke mulighet OVERHODET for å få den til å passe...

 

Tåler nforce4 settet og bli kjørt uten vifte, kun ribbe eller bør jeg finne meg en erstatning? og hvor kan jeg finne en som ikke er høyere enn viften som nå står på?

1 -2 cm høy...??

 

star*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører nå med hastighetsregulering og konkluderte med at jeg får prøve å skjære til slik at zalman kjøleren passer og overvåke temperaturen over en periode.... Dersom det fungerer tilfredstillende får jeg si meg noenlunde fornøyd... flere 120 vifter foran og bak burde gjøre susen og med en grei passiv løsning og luft gjennomstrømning bør vell chipsettet klare seg rimelig bra..?

 

*star

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...