Gå til innhold

amd x2 med 32 bits windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer Linux. 64 bit versjonen av windows koster 1250,- Skulle kansje flyttet emne. Linux er jo gratis. Finnes den i 64 bit? Blir det veldig store utfordringer for en 14 åring som rimelig greie på pc(winwows)?

6081118[/snapback]

Ja Linux finnes i 64bit. Jeg anbefaler at du prøver Ubuntu, siden den er enkel og bra. Du kan laste den ned her.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Vurderer Linux. 64 bit versjonen av windows koster 1250,- Skulle kansje flyttet emne. Linux er jo gratis. Finnes den i 64 bit? Blir det veldig store utfordringer for en 14 åring som rimelig greie på pc(winwows)?

6081118[/snapback]

Windows XP 64 bit er gratis hvis du har windows XP professional.

Lenke til kommentar

6081118[/snapback]

Windows XP 64 bit er gratis hvis du har windows XP professional.

6081152[/snapback]

Var det ikke bare noen få måneder det var mulig å bytte da?
Lenke til kommentar
Men er det mange programmer som ikke støtter linux? Og er Linux like god når det gjelder drivere, plug and play tror jeg det heter. Og er det mye mer avangsert enn windows??

6084770[/snapback]

I utgangspunktet må programvaren lages for hvert enkelt operativsystem, men det finnes emulatorer så mange Windows-program kan kjøres i Linux.

Drivermessig er det på noen felt langt bedre enn Windows og noen felt veldig dårlig. For eksempel er det dårlig støtte for ATI-skjermkort, men på mange enheter kjører den standarddrivere, noe som Windows ikke klarer. Det er egentlig bare å prøve ut. Kjør Linux og Windows i dual-boot.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Men er det mange programmer som ikke støtter linux? Og er Linux like god når det gjelder drivere, plug and play tror jeg det heter. Og er det mye mer avangsert enn windows??

6084770[/snapback]

Nei det er ikke mye mer avansert enn windows. (og hvem har sagt at det er mer avansert i det hele tatt :roll:)

Det er ikke til å komme bort ifra at drivere til skjermkort osv.. er bedre på Windows.

Kompatbilitet er windows sin sterkeste side. (på 32bit utgaven ivhertfall :!:)

Du kan jo nedlaste windows 64 ibtt, og prøve det ut gratis ifra Microsoft sine sider:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/facts/trial.mspx

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale deg 64-bits windows. Har en kamerat som testa det med AMD X2 3800+ prossessor og det var ikke så stor forskjell på ytelselsen i 64-bit sammenlignet med 32-bit. I tillegg er det mange(!) av dagens programmer som har problemer ved 64-bit. Hvis du får tak i en prøveversjon av 64-bit (hvis det finnes) så kan du jo prøve. :)

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale deg 64-bits windows. Har en kamerat som testa det med AMD X2 3800+ prossessor og det var ikke så stor forskjell på ytelselsen i 64-bit sammenlignet med 32-bit. I tillegg er det mange(!) av dagens programmer som har problemer ved 64-bit. Hvis du får tak i en prøveversjon av 64-bit (hvis det finnes) så kan du jo prøve.  :)

6095927[/snapback]

De aller fleste program går helt fint, men enkelte sikkerhetsprogram har problemer. Men som regel er det programmet selv som nekter å kjøre. Men det finnes flere alternativer som går fint.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...