DilliMusic Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 dette er en sang jeg har lagd. er trance sang. litt acid feeling på sangen. en av grunnene er vel at jeg liker kai tracid hehe. sangen er lagd i Reason 3. har lastet opp sangen på uhørt men venter på godkjennning så tenkte jeg kunne se hva dere syns da. laster opp en smakebit av sangen. det dere får høre er litt ut i sangen. der selve melodien begynner. hope u like it hehe. skal poste link til uhørt når hele sangen er godkjent;) http://rapidshare.de/files/20113522/DeeJay...kebit_.mp3.html Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 litt føkka den link skitgreia du gav? eller er det berre eg som ikkje tar meg tid til å finne ut av det? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 funker i hvertfall ikke med firefox, funker fint med IE gå ned på siden, trykk på der det står free (under kolonnen der) så venter du x antall sekunder, så velger du mirror, så skriver du tegn, så laster du ned... Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Sorry! Men dette var veldig dårlig ... så dårlig at jeg faktisk måtte skru den av. Virker falsk og ekkel og uten poeng. Regner med du kan bedre! Lenke til kommentar
embark Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Veldig kjedelig melodi og build-up. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) det der er 1 min og noe inn i sangen. som du sikkert hørte var det tracid lyd. lagd den selv. bruker ikke vst plugins som mange andre bruker. her lager jeg alt selv ikke andre som lager for meg;) går for noe annet enn fl studio og den litt typiske fl studio og trance lyden. men men Endret 13. mai 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Nå hørte jeg den en gang til bare for høflighetens skyld. Men jeg regner med du tåler kritikk og vil ha sannhet som alle andre, så jeg sier det igjen: "Det var dårlig og ikke hørbart!" Vet ikke hva som er feil med den leaden din - men den høres sur og jævelig ut. Laget den selv sier du? Den høres rimelig standard ut for min del, med en beat/clap/snare/bass i bakgrunn - samt litt low-end frekvens innimellom. Nå blir ikke jeg imponert sånn hvis det ikke har vært vanskelig å lage egentlig da - så jeg er vel litt vrang når jeg sier meninga mi. Men etter min mening er dette ikke hørbart. Jobb mer med den, og få lagt ut en ny versjon. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) ehm den er laget via en malstræm. jobbet med sound form, envelope, og annet som man ikke finner i prg som fl studio. har lagt til reverb. delay, matrix sequencer og digital delay. ordne deg reason så vet du åssen de ser ut. litt mer avansert enn fl. nei altså tar imot kritikk jeg vettu. rart du ikke likte leaden. prøvde å lage samme lead som Kai Tracid har sånn nogenlunde på sine sanger. hør på vedlegg. og du sier ikke vansklig å lage vel brukte en del tid på å få den slik jeg ville ha den. men altså lett og lett. bruker reason lager alt selv. prøv å lage en sang i reason du så vet du hvor lett det er. har bare brukt prg siden februar eller noe men ordne deg reason du Endret 13. mai 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Nei Reason er ikke noe for meg gitt. Cubase og FLS her i gården. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Nei Reason er ikke noe for meg gitt. Cubase og FLS her i gården. 6095933[/snapback] hehe nei syns reason er best for å lage musikk. fl studio suger i forhold;);9 men cubase bruker jeg til editering av audio. syns det er et fint prg det hehe. ikke rart når det koster rundt 6700 kr for det prg heller da men hehe. Reason 3 koster rundt 4-5 tusen. fl studio til kr 7-8 hundre. hehe. men cubase bruker jeg litt mer og mer. lærer om det prg. kan ikke alt enda om det. men mange som sier cubase er bedre enn reason 3 på grunn av sequenceren. men reason har vunnet mange flere awards enn alle andre musikk prg Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 bruker ikke vst plugins som mange andre bruker. her lager jeg alt selv ikke andre som lager for meg;) Litt rart utsagn det der. Nå er jo i prinsippet malmstrøm akkurat det samme som andre vst instrumenter. bare at malmstrøm ikke er en, plugin.. Du kan gjøre det samme med malmstrøm som du kan gjøre med vsti`er og motsatt. men reason har vunnet mange flere awards enn alle andre musikk prg Greit at reason har vunnet mange priser men det faktum at reason har en "pappaktig" lyd er ikke å komme bort ifra. Reason vinner priser fordi det er enkelt å bruke, ikke fordi at syntene har en super kvalitet. Selvfølgelig mye bra i reason også, men det er bare noen vesentlige ting som du ikke klare å få til med reason. Komentar til sangen din: Syntes som flere her at dette ikke var noe spesielt å skryte av. Litt mer jobb med selve leaden å den kan bli ok, men du vil uansett ikke klare å imponere mine ører med den "melodien", det blir bare en eneste stor suppe syntes jeg.. Hvis du selv syntes "melodien" høres bra ut så må du selvfølgelig få lov til det. Alle har jo sin smak og det er jo tross alt du som skal være fornøyd, men jeg personlig syntes dette var dårlig. Min anbefaling er at du jobber litt mer med leaden, endre litt på melodien så det ikke høres ut som alle tonene er plasert i en helt tilfeldig rekkefølge og sist men ikke minst, forhold mellom lead, bass, kick og de andre elementene i låta di, jobb MYE mer med å finjustere dette. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) bruker ikke vst plugins som mange andre bruker. her lager jeg alt selv ikke andre som lager for meg;) Litt rart utsagn det der. Nå er jo i prinsippet malmstrøm akkurat det samme som andre vst instrumenter. bare at malmstrøm ikke er en, plugin.. Du kan gjøre det samme med malmstrøm som du kan gjøre med vsti`er og motsatt. men reason har vunnet mange flere awards enn alle andre musikk prg Greit at reason har vunnet mange priser men det faktum at reason har en "pappaktig" lyd er ikke å komme bort ifra. Reason vinner priser fordi det er enkelt å bruke, ikke fordi at syntene har en super kvalitet. Selvfølgelig mye bra i reason også, men det er bare noen vesentlige ting som du ikke klare å få til med reason. Komentar til sangen din: Syntes som flere her at dette ikke var noe spesielt å skryte av. Litt mer jobb med selve leaden å den kan bli ok, men du vil uansett ikke klare å imponere mine ører med den "melodien", det blir bare en eneste stor suppe syntes jeg.. Hvis du selv syntes "melodien" høres bra ut så må du selvfølgelig få lov til det. Alle har jo sin smak og det er jo tross alt du som skal være fornøyd, men jeg personlig syntes dette var dårlig. Min anbefaling er at du jobber litt mer med leaden, endre litt på melodien så det ikke høres ut som alle tonene er plasert i en helt tilfeldig rekkefølge og sist men ikke minst, forhold mellom lead, bass, kick og de andre elementene i låta di, jobb MYE mer med å finjustere dette. 6097279[/snapback] nei altså ehm malstrøm er ikke akkurat en vst plugin. denne er litt annerledes men skjønner pointet ditt med valg av sawtooth og slikt. selv bruker jeg mest subtractor men fikk ikke til tracid lyd på den så klart. altså kvalitet og kvalitet. nå kan man jo ikke bare laste opp en patch og få den suverene lyden husk at FX og slik må legges til. reverb osv osv. det er ikke det samme som det er i fl studio for eksempel der du laster opp en patch med ferdig fx osv. de fleste plugins er slik. nei merket bassen ble litt for lav i ettertid og at den ble litt annerledes enn jeg ville ha den, men som alle vet når man lager noe så høres det konge ut for de som lager det. hehe. men er ferdig med sangen nå og holder på med en annen nå. så får håpe den blir bedre. ;) reason er kansje ikke lett nei. altså ja det er direkte. prg er så direkte som det mulig går ann å bli, men du må jo legge til en athmosphere. altså ded lydene i refillsene er jo ikke med fx og slikt. men bruker ikke så mye refills så vet ikke åssen de nye er jeg da men. det skal mer til å lage en bra sang i reason enn i fl studio. men uff litt mye offtopic der men en som har drevet med musikk siden 98 og kansje kommer med et par singler likte melodien da så vet ikke jeg Endret 14. mai 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 men en som har drevet med musikk siden 98 og kansje kommer med et par singler likte melodien da så vet ikke jeg Altså ... du sa mye rart over her nå, og den siste der var vel toppen av herlighet. Har du holdt på lenge - og har du noe annet å vise til? For dette er absolutt ikke bra i noens ører altså! Men er du fornøyd med resultatet ditt er det jo greit. Men å stå her å fortelle oss at Reason er så ustyrlig mye mer komplisert å lage musikk i enn FL og Cubase, og at du har mekket samplene helt selv - fungerer ikke. Å vri på noen knotter i Maelstrom, og legge til reverb/delay and what not med andre plugins er ikke akkurat hokuspokus. Rom for forbedring her, noe du finner ut av en annen gang. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 vanligvis bruker jeg ikke maelstrøm. men i denne sangen måtte jeg det pga tracid lyden. reason er vel ikke mer avansert men bedre i mine øyer. cubase er vel bedre men syns reason er mye bedre enn fl studio. subtractor er det jeg bruker mest. når det kommer til å lage bass og så har jeg altid likt atb, ayla og slikt. så da prøver jeg å komme med lyd som er nesten lik men allikvel skille meg ut fra dem. men holder til mitt at reason er bedre enn fl studio. de fleste jeg kjenner som lager genial musikk bruker reason og. syns ikke reason var så bra jeg men da jeg kom inn i prg altså skjønte åssen det funker så har jeg likt det helt siden da. Lenke til kommentar
embark Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kan du ikke legge ut hele sangen da, så vi får mer helhet? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 får ikke lagt det til på vedlegg. fila er ikke stor egentlig men skal få legge inn en sang som ikke er så gammel så kan dere gi kritikk på den hehe Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Dette liknet på aggrotrance Likte at lydene tonet inn og ut, men ellers var alt litt vel standard trance. Trommene var ikke noe særlig spennende heller. Tror du bør tone ned volumet på den synthen, var litt vel høyt stilt inn. Stå på! Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Dette liknet på aggrotrance Likte at lydene tonet inn og ut, men ellers var alt litt vel standard trance. Trommene var ikke noe særlig spennende heller. Tror du bør tone ned volumet på den synthen, var litt vel høyt stilt inn. Stå på! 6111005[/snapback] mhm ja det skal jeg huske til neste gang Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Har hørt på den, og jeg ble langt ifra imponert. Trance er vel den sjangeren jeg hører minst på, men har da hørt en del sanger opp i mellom og dette havner langt nede på lista. Sorry. Endret 16. mai 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå