1v4r Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Den starter, MEN den slår seg av 3-4 sekunder etter power-on. Har en AMD Athlon XP 2000+ på er MSI KT3 Ultra2-BR. HJELP!!! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Kva om du skrur av caps lock på den da? Hadde samme problem her, Resatte bios, fikla litt att og fram med korta... hmm satte start knappen på rett plass... osv... rota på. Det kan vera at du har kortslutta psu med floppy stastjonen din, det går faktisk... ta ut strømledninga til floppy'n din og sjekk. Men da skal den ikkje gå så lenge. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Gjør som han over her sa; Resett BIOS. Det er mye rart som kan skje når man slår av PC`n, det fikk jeg merke i stad :smile: Lenke til kommentar
chimera Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Reset CMOS, ikke BIOS! Uansett kan det være kortslutning i hovedkortbryteren mellom PS-on og GND. Det kan også være kjøling/vifte som er for dårlig(og hovedkortet avslutter selv), og tilslutt kan det skyldes en kortslutning en plass. Kortsluting=Kort Slutning Hvis man tenker logisk.... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 hmm, er ikke CMOS og BIOS det samme da...? Lenke til kommentar
ripset Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hadde noenlunde det samme problemet i uken med en pc på jobben ( Den holdt ca 20 sek. før den slo seg av uten noen grunn. Den restartet ikke, men slo seg helt av. ) Det var strømforsyningen som hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 CMOS og BIOS er langt fra det samme.......... Sjekk lysoppsettet på hovedkortet ditt opp mot boka som fulgte med hovedkortet ditt så får du ein INDIKASJON på va som kann vara galt.. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 sjekk om viften til cpu er skikkelig tilkoblet. men resultatet av denne feilen vil som regel være at den slår seg ikke av, men heller holder skjerm-bilde og fryser totalt. ikke spør meg hvordan jeg vet det :wink: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 CMOS = Complementary Metal Oxide Semiconductor ! CMOS er en liten brikke på HK som krever svært lite strøm og holdes i gang av det lille batteriet som dere har på hovedkortet. CMOS tar vare på f.eks. informasjon om dato, tid, harddisker, osv... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Er maskinen din ny? Det kan være feil ved CMOS brikken din, at den ikke har mer strøm igjen, skjedde med en kamerat. MSI...har ikke mye tillit til dem for tiden..:wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Ja, sjekk cAPS LOCK. Det kan være problemet! For varm cpu? Har vært borti det et par ganger! Og BIOS ligger i CMOS. [ endret av Jimmy Pop den 2002-10-07 00:11 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Unngå å bruk Caps lock i topic, takk Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Xmenator, roting med kort er allerede blitt nevnt. Jeg ville tatt ut alle så nær som skjermkortet. Det må man jo ha i for å se noe som helst :smile: Ta ut og koble fra alt unødvendig (om du har en DVD spiller pluss brenner, prøv å koble fra brenner´n), og om du da kan boote tør jeg vedde på at PSU´et ikke leverer nok strøm. Løsning: Kjøp større PSU. Microplex har Enermax, som er knallgode bokser IMO. Hehe.. tror jeg satte startknappen på feil pins jeg og første gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå