Gå til innhold

Bilder fra Tsjernobyl til presentasjon [Løst]

Anbefalte innlegg

Hei, har prosjekt uke på skolen og vi har om Halden reaktoren (en atom reaktor i halden) og vi skal ta med ting om Tsjernobyl. Vi skal lage en liten presentasjon om Tsjernobyl delen, og skal ta da med bilder og sånt, men har funnt mange bilder fra etter ulykken men finner ingen fra under ulykken, det må da finnes noen bilder fra brann slokkings arbeidet eller noe.

Så hvis noen vet om noe sånt så hadde det vært supert om dere hadde posta det her.

På forhånd takk.

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at de hadde endel annet å tenke på enn å ta bilder akkurat da, og strålingen ville nok ødelagt filmen i en viss grad.

Likevel, jeg mener å huske at det var en fotograf som gikk inn og tok bilder ganske kort tid etter ulykken, han døde forøvrig.

Hva han heter, vet jeg desverre ikke, men det burde være mulig å få tak på noen bilder som er tatt ved ryddingen, selv om det blir vanskelig.

Kanskje en ide å sjekke i bøker som handler om det, eller leksikon som er fra kort tid etter ulykken?

Lenke til kommentar
Jeg regner med at de hadde endel annet å tenke på enn å ta bilder akkurat da

Jeg skjønner jo at det hadde en del og gjøre og ikke akuratt tenkte på det da, men det var vel sikkert noen journalister som ville ha sin bit av kaka som tok noen bilder.

Kanskje en ide å sjekke i bøker som handler om det, eller leksikon som er fra kort tid etter ulykken?

hehe det tenkte jeg egentlig ikke over men god ide, så får nok ta meg en tur på biblioteket i morgen når det åpner.

Takk for raskt svar forresten. Men hvis noen vet om noen bilder som kanskje er tilgjengelige digitalt så er det bare og poste, hadde vært fint og få med noen i presentasjonen.

Endret av uro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...