Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere bil fra tyskland, lønner det seg?

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å importere en bil fra tyskland på en verdi av 3450 euro. Hvordan kan man finne ut sluttprisen på bilen når den ankommer Norge? Har sett litt idag, og har kommet over ganske mange avgifter. Er det noen her som har erfaring med import av biler fra Tyskland?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kollega av meg sier at man kan spare mye penger ved å importere biler fra utlandet. Han driver med import og eksport av biler i fritiden... Håper jeg kan spare litt penger da, selvom det bare er 10k så er det bedre en ingenting, hehe. Mer sommer pils for meg da :w00t:

Noen som har gjort det før og kan gi meg par kloke ord?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Så langt jeg vet er det nesten 100% umulig å spare noe ved å importere bil til Norge, uansett land, selv om bilen koster 1/3 av prisen i et annet land.

Er ikke sikker på bruktbiler, though.

6076659[/snapback]

Det medfører nok ikke riktighet.

Det er basisprisen på kjøretøyet som er utgangspunkt for hva du betaler i avgifter til den norske staten. Så f.eks. fra Danmark, som har lavere grunnpris fra fabrikk, vil det lønne seg å ta inn til Norge.

Lenke til kommentar
Kan regne ut importavgivten på tyskland.org. Her er også litt hjelp til import av bil fra tyskland. Er en slik kalkulator på Autodb.no også. Kan spare litt på å importere, samtidig som utvalget stort sett er mye bedre i tyskland.

6077641[/snapback]

greit nok om utvalget er stor og alt det der, men vi har vel ikke samme tryggheten som om vi hadde kjøpt bil i norge?

Lenke til kommentar
7.7 norske for en Euro nå, syns ikke krona er supersterk i forhold til euroen, når man tenker på at 1 dollar koster 6 kroner nå :)

6089644[/snapback]

Men det er vel spådd av forståsegpåerne at krona vil bli sterkere utover sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...