Simen1 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hehe.. bor i målselv (troms) kan jo seff kjøre scooter her, men må være jæævli kjedelig siden vi kjører mye i skogen osv.. tenker mere på bykjøring når jeg tenker scooter, og nermeste by heter finnsnes, og den er så liten at den såvidt har bystatus... 6079512[/snapback] Jeg har vært en del i indre Troms, blant annet på Olsborg og området rundt. Olsborg er jo passe godt utbygd med veier så man må jo ikke kjøre i skogen får å komme seg fra A til B. En scooter bør altså passe fint for en som bor på Olsborg også så fremt intensjonen er å komme seg fra A til B. Hvis intensjonen er å leke mest mulig cross så er selvfølgelig ikke en scooter tingen. Akkurat som man ikke tar med seg elbiler på crossbaner. Det blir bare helt feil bruksområde i forhold til kjøretøyet/leketøyet. Ellers så stusser jeg på at scooterne i artikkelen bruker så mye som 0,3 liter på mila. Det er jo nesten like mye som de minste småbilene. En annen ting jeg stusser på i artikkelen er dette: En firetaktsmotor blander ikke olje med bensin, har lavere forbruk og er mer stillegående. Prisen er høyere, men de er ikke like effektive som to-takterne. Lavere forbruk betyr vel at de er mer effektive eller hva mener de egentlig? Er det ikke drivstoffeffektivitet vi snakker om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg