Gå til innhold

Amotor: Smart, kjapt og billig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg er enig i at driftskostnadene er noe særlig lavere enn offentlig kommunikasjon, de koster litt i forsikring og vedlikehold, alternativet er jo en 4-takter, men 50cc firetakt blir veldig slapt synes jeg, og totaktere bruker faktisk fort 0.4 til 0.5 på mila. Men det er jo artigere, mer fleksibelt og kjappere enn buss da. 125cc-scootere har jo greit med effekt (12-14Hk) og bruker veldig lite bensin som 4-taktere, så de fungerer jo også veldig fint.

AtW

Lenke til kommentar
er det en spesiell grunn til at scootere generelt sett ser jævlige ut?

6077569[/snapback]

Tullprat, mange scootere ser tøffe ut... kommer an på både merke og øyet som ser det vet du :)

6077656[/snapback]

:p 3 av 4 på bildet i artikkelen er så å si like, og slik ser "de fleste" scootere ut. Hvorfor ser jeg ikke scootere i klassisk motorsykkeldesign f.eks? :whistle:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
er det en spesiell grunn til at scootere generelt sett ser jævlige ut?

6077569[/snapback]

Tullprat, mange scootere ser tøffe ut... kommer an på både merke og øyet som ser det vet du :)

6077656[/snapback]

:p 3 av fire på bildet i artikkelen er så å si like, og slik ser "de fleste" scootere ut. Hvorfor ser jeg ikke scootere i klassisk motorsykkeldesign f.eks? :whistle:

6077928[/snapback]

Hva mener du med det? Uten fotbrett og sånn? Da er det jo ikke en scooter, de har jo små hjul og fotbrett. Du får jo mange scootere i "klassisk design", men de ser jo av naturlige grunner ikke ut som en MC.

AtW

Lenke til kommentar
referer du til bokmålsordbokas definisjon "motorsykkel med små hjul og skjermet plass for beina"? var ikke obs på den...

6077970[/snapback]

Referer forsåvidt til hva jeg oppfatter som en scooter, men bokmålsordbokas definisjon var jo ganske nærme :)

AtW

Lenke til kommentar
Scooter er vel helt greit i byene, men her i nordnorge med skog å fjell foretrekker jeg en crosser med gir..

6077858[/snapback]

Haha, hvor er det du bor? I et telt på Finnmarksvidda? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hvorfor det at du bor i Nord-Norge er den avgjørende faktoren for at du ikke kan kjøre scooter :D

Lenke til kommentar
Scooter er vel helt greit i byene, men her i nordnorge med skog å fjell foretrekker jeg en crosser med gir..

6077858[/snapback]

Haha, hvor er det du bor? I et telt på Finnmarksvidda? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hvorfor det at du bor i Nord-Norge er den avgjørende faktoren for at du ikke kan kjøre scooter :D

6078891[/snapback]

hehe.. bor i målselv (troms) kan jo seff kjøre scooter her, men må være jæævli kjedelig siden vi kjører mye i skogen osv..

tenker mere på bykjøring når jeg tenker scooter, og nermeste by heter finnsnes, og den er så liten at den såvidt har bystatus...

ergo:

Honda MTX med trim FTW :w00t:

Lenke til kommentar
hehe.. bor i målselv (troms) kan jo seff kjøre scooter her, men må være jæævli kjedelig siden vi kjører mye i skogen osv..

tenker mere på bykjøring når jeg tenker scooter, og nermeste by heter finnsnes, og den er så liten at den såvidt har bystatus...

ergo:

6079512[/snapback]

Ja, scooter er bra så lenge du holder deg på asfalt, men til kjøring i skogen så er du ikke akkurat i målgruppen for scooter nei ;)

Kjenner godt til Målselv forresten, var i militæret på Setermoen og hadde bil og kjørte rundt i distriktet mye. Mange flotte skogsveier og steder å kjøre cross der ja.

Lenke til kommentar

ergo:

6079512[/snapback]

Ja, scooter er bra så lenge du holder deg på asfalt, men til kjøring i skogen så er du ikke akkurat i målgruppen for scooter nei ;)

Kjenner godt til Målselv forresten, var i militæret på Setermoen og hadde bil og kjørte rundt i distriktet mye. Mange flotte skogsveier og steder å kjøre cross der ja.

6080339[/snapback]

jupp :) var du på olsborg? iallefall så er det der jeg bor å det er ca 25-20 min unna setermoen :)

og rett på andre siden av veien der jeg bor er det en inngang til en millitærskog, som du kansje var i når du var i millitæret? den begynner ivertfall atmed olsborg skole, og slutter nesten med målselvkirka.. :)

edit: det er en skogsvei, med mange åpne sletter der millitæret ofte har øvelser og slikt..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Blir enda litt mer off-topic her da... Complexity: Yup, har vært på Olsborg ja, men har ikke prøvd å kjøre cross i den skogen ;)

Ontopic: Noen som vet om det er dyrt med forsikring på 125-scooter? Tenker vel egentlig mest på ansvarsforsikring.

6083770[/snapback]

Er du voksen, og ikek bor i en større by kan jeg aldri tenke meg at det er spesielt dyrt.

AtW

Lenke til kommentar
kjørecomputer på en scooter?  :ermm:

Hva er neste? Windows XP med TV- og navigasjonsfunksjoner?

6083834[/snapback]

Nå er jo ikke bensin-nivå, hastihet, tempratur, klokke og tripteller akkurat verdens mest avanserte "kjørecomputer" da, alt dette er jo bare vanlige målere (untatt maks registerte hastighet), som er digitale i motsetning til analoge.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...