Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med at nettverket detter ut

Anbefalte innlegg

Først: Slik er nettverket. Ruter->Trådløs switch->Kabel til stasjonær og tråløst til 2 bærbare

Ok, saken er sånn, jeg mister internett-tilgangen på min pc, selvom ruteren har kontakt med sentralen.

eks. Jeg surfer fra min bærbare i ca 5-10 min, så mister jeg internetten på pc'en min. Broren min som surfer fra sin stasjonære, har fortsatt ingen problemer. Jeg prøver å "reparere tilkobling" eller (ipconfig -release . Ipconfig -renew) Da er nettet tilbake, men slik fortsetter det ca hver 5-10 min. Er jeg skikkelig "heldig" så har jeg internett-tilgangen i 1time. Når jeg er i den situasjonen uten internett, så har jeg kontakt med den tråløse ruteren, og kan "se" min bror i nettverket.

Har Statisk ip-adresse

Ruter : Zyxel Prestige 660RU

Tråløs: Zyxel Zyan air g-2000

Jeg har brebåndsabonnement fra Tafjord Mimer. Hadde før bredbånd fra Pc Support. Den trådløse ruteren er fra Pc-support. Hadde dynamisk adresse før.

Har en svak mistanke om en slags ip-konflig eller noe, uten at jeg egentlig har noe peiling :p

Kan det være noen innstillinger på den trådløse ruteren som må forrandres?

Noen som har hatt samme problemet?

Er svært takknemlig for alle mulige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal muligens prøve dette, men vil innstillingene på den tråløse bli slettet da? Bredbåndfirmaet jeg er kunde hos, krever nemlig 500 kr for ruterkonfigurasjonen, vist de blir slettet etc.

Som sagt, den tråløse ruteren er fra mitt tidligere abonnent med Pc Support. Hadde ikke dette problemet med deres ruter + trådløs. Og samme dagen som jeg plugget i Tafjord Mimer rutern, så begynnte problemet.

Jeg har lite greie på rutere og innstillinger.Fikk en gang opp en beskjed om ip-konflikt, vet ikke om det har noe med saken å gjøre....

takker for alle svar

Endret av ironman666
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har aldri vert noe problem så langt jeg har vert borte i det når det gjelder overgang fra Pc Support til Mimer siden begge to i teorien har likt utstyr eller i det minste hadde likt utstyr ute .

Jeg håper du har fått satt opp din Zyxel Zyan korrekt i forhold til Tafjord Mimer sine innstillinger selv om jeg allerede skjønner at den biten av konfigurasjon har gått som det skulle .

Nå står den RU660 i Bro mot sentralen din noe ikke det modem/routeren til PCS gjorde og siden du tydeligvis ikke har problemer innad i nettverket hadde jeg nok testet å sette din pc til statisk ip opp mot punktet og da også huske på å føre opp Mimer`s DNS servere .

Problemet kanskje ligger i DNS Passthrough i kombinasjon mellom disse to boksene . Og da kommer spørsmålet om du får pinget utvendige adresser mens internettforbindelsen er nede for å si det slik og da spesielt DNS tjenerene til Mimer i første omgang .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...