Gå til innhold

Hvordan få frem six-packen?

Anbefalte innlegg

Man trener vel de nedre magemusklene når man henger fra en ribbevegg og løfter knærne opp til brystkassa og enda litt til. Aner ikke hva man kaller det, men du kjenner det godt i magan etterpå.

Det nytter så klart ikke å bare løfte på beina, men de skal nesten opp før du krøker deg sammen.

EDIT: Prøvde å forklare noe ala den som står forklart øverst på denne siden.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man trener vel de nedre magemusklene når man henger fra en ribbevegg og løfter knærne opp til brystkassa og enda litt til. Aner ikke hva man kaller det, men du kjenner det godt i magan etterpå.

Det nytter så klart ikke å bare løfte på beina, men de skal nesten opp før du krøker deg sammen.

EDIT: Prøvde å forklare noe ala den som står forklart øverst på denne siden.

6130605[/snapback]

Altså, Rectus Abdominus er en muskel. Det er ikke mulig å isolere en del av muskelen.

Det som står i den artikkelen har kommer litt feil ut. Det er vel heller sånn at du kan aktivere deler av muskelen mer, med forskjellige øvelser.

Btw, den beste øvelsen er magen, det er knebøy. :cool:

Lenke til kommentar
hey. har litt samme problem, jeg får til de 2 øverste parene men de nederste vil ikke frem :hmm:

har tatt sit-up, armhevninger og brukt vekter nå i 2 mnd, men de vil ikke frem

6128696[/snapback]

prøv å tren roman chair, altså situps hvor du går lavere enn 180grader. det tar ekstra på de nedre magemusklene.

6130424[/snapback]

takker, skal prøve det. noen forslag til hvordan man kan gjøre det?

Lenke til kommentar
hey. har litt samme problem, jeg får til de 2 øverste parene men de nederste vil ikke frem :hmm:

har tatt sit-up, armhevninger og brukt vekter nå i 2 mnd, men de vil ikke frem

6128696[/snapback]

prøv å tren roman chair, altså situps hvor du går lavere enn 180grader. det tar ekstra på de nedre magemusklene.

6130424[/snapback]

takker, skal prøve det. noen forslag til hvordan man kan gjøre det?

6133302[/snapback]

jeg trener slik på treningssentre hvor de har benker laget for akuratt dette. om du ikke har tilgang til treningssenter må du vell bare prøve å være kreativ. men vær obs på skader ved bruk av usertifiserte apparater (aka hjemmelaget)

Lenke til kommentar
det er sikkert sagt tusen ganger her før(for det er det som er rett) men det eneste som hjelper for å få frem de nederste er å jogge som faen og få ned fett-prosenten!

Og det er mange av oss som prøver på det... :D

6135602[/snapback]

jogge gjør jeg 1-2 ganger i uken :)

men jeg prøvde meg litt frem, det endte med at jeg sitter på en tjukk pute for å heve det litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...