Gå til innhold

Hvordan få frem six-packen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jogging og slanking, tror det er det eneste som hjelper bortsett fra å trene magemusklene. Ta lange og rolige joggeturer, kanskje 1 time av gangen eller noe sånt. Man forbrenner fett ved lange turer. Vær oppmerksom på hva du spiser, kostholdet er 60% av helheten. Hvis man spiser feil, så hjelper det lite å slite ræva av seg.

Lenke til kommentar

Først og fremst: For å få ekte (les: Ekte) six pack trenger du et solid kosthold, spis mye protein, minst 2 gram pr. kroppsvekt i kg hvis du ikke deffer, og 3 g pr. kroppsvekt når du deffer. Tren magemusklene tre dager i strekk, ta en dag pause, og begynn med tre nye dager. Fortsett slik, og du vil garantert få imponerende magemuskler.

Det skal nevnes at ikke alle kan få six pack, det betyr ikke at alle ikke kan få skikkelige muskler (pga. genetikk), men at ikke alle kan markere alle magemusklene. Noen kan til og med markere 8 magemuskler. Flere berømte byggere, bl.a. Arnie, Zane, Coleman, og Ferrigno er ikke i stand til å markere alle magemusklene.

Lenke til kommentar

Jo men er snakk om grader av markeringer, markeringer er lett å få om man er tynn men om man skal ha skikkelige markeringer er det ikke så lett, må trene mye styrke og spise riktig mat. les på de andre postene ang styrketrening, står mye fornuftig der.

Lenke til kommentar

Tja, kommer ann på hva man vil oppnå. Slik jeg har hørt det, så trener man de "indre" musklene hvis man puster ut når man tar en repetisjon.

Har man pust i lungene, så trenes de "ytre" musklene, og det er de som synes. Men skal man ha sterk mage, så er det de indre musklene som må trenes.

Nå vet jeg ikke om det helt stemmer, men fikk høre det av en lærer fra Wang.

Edit: Men for å trene mest mulig riktig, er det å puste ut ved en repetisjon viktig. Da får man litt ekstra trøkk. Gjelder jo da spesielt kneløft, benkpress osv...

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Ta til du blir sliten.

Varierer veldig. I sommer når jeg fortsatt drev aktiv hockey, var 50x1 rolige situps oppvarming,liten pause og 50x3 vanlig, og 50x3 på hver side med repetisjoner. Da var man passe pumpa etterpå, men helvete så fin mage man fikk.

Lenke til kommentar

Veien til magemuskler:

1)-Lav fettprosent.

2)-Definerte muskler

Hvordan å oppnå de ulike kriteriene:

1) -Godt kosthold: Dette hjelper deg til å arbeide mot- og beholde en lav fettprosent.

-Trening/økt forbrenning: (...tror ikke jeg trenger å skrive noe mer her)

2) Trening av selve magemusklene [helst kombinert med pkt. 1)]: Ta sit-ups / andre mageøvelser som du føler tar i. Det er ikke nødvenidg å gjøre 2000; bare gjør dem riktig og føl at det tar i og svir tilslutt. Bruk tid og jobb med hele "muskelen" (for pirkemakerne: musklene) og tren deg opp gradvis. Øvelse gjør mester.

NB: Dette er ikke noe 2 uker før badesesong shallabais. Spesielt ikke om du har mye fett som dekker for musklene. Og: de som starter raskt ender som oftest raskt også. (Som betyr at man bør ta det rolig og kontinuerlig; ikke bare hive seg på for så å gi opp)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
hey. har litt samme problem, jeg får til de 2 øverste parene men de nederste vil ikke frem :hmm:

har tatt sit-up, armhevninger og brukt vekter nå i 2 mnd, men de vil ikke frem

6128696[/snapback]

prøv å tren roman chair, altså situps hvor du går lavere enn 180grader. det tar ekstra på de nedre magemusklene.

noe alla dette: roman_chair_sit_ups.jpg

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...