thomaswk Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei, jeg har vært en lykkelig eier av D50 i snart et halvt år, men idag skjedde det noe voldsomt irriterende. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare problemet siden jeg både er relativt fersk med kameraet og enda ferskere med mekanismene, men jeg prøver å forklare etter beste evne: Når jeg trykker på avløseren virker det som at bare halve prosessen fungerer. Jeg trykker inn en gang, og hører at lukkeren åpnes (?), men at den ikke lukkes igjen. Det står også "Err" i displayet. Jeg trykker så en gang til på avløseren, og da går lukkeren igjen, uten at jeg har fått en eksponering. Ikke akkurat en lekker beskrivelse av problemet, men håper noen klarer å forstå hva som er galt og hva som er løsningen. Regner nesten med at dette må sendes tilbake til butikken, og så til reparasjon, noe som er kjipt siden jeg studerer i Frankrike og kameraet er kjøpt i Norge. Som sagt ble kameraet kjøpt rett etter jul, så har jeg noe reklamasjonsrett eller garantier siden jeg enda ikke har hatt det i et halvt år? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Prøvd å ta av objektivet og sette det på igjen? prøv også å se etter synlige skader på lukker (husk å titte opp i kamera fra undersiden, slik at objektivfatningen vender nedover ) Nikon gir vel iallefall 1 års Garanti. Utover det har du uansett 5 års reklamasjonsrett på produkter kjøpt i norge (det varierer mellom 2 og 5 år alt etter forventet levetid, men dette kan du trygt si at er ment å vare i vesentlig mer enn 2 år ) så det skal ikke være noe problem å få det reparert på reklamasjon uansett. Lenke til kommentar