Aesop Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Heisann, jeg har bestemt meg for å kjøpe en telefon med Windows Mobile, og hadde nesten bestemt meg for Qtek s200, siden denne har Mobile Word og Mobile Excel. Spesielt viktig for meg er det å kunne redigere excel-filer rett på mobilen. Fikk så forslag fra en kamerat om at Qtek 8310 kanskje kan kjøre excel og word likevel. Det ville jo vært genialt, siden den er en del mindre og man ikke er avhengig av å bruke penn. Er det noen som har kjenskap til dette? På forhandlerene sine sider, står ikke dette listet opp som funksjonalitet. Hvis det går an å bruke Excel/Word for Mobile, får man kjøpt dette separat, eller må det være installert fra leverandøren? Håper noen kan hjelpe :-) Mvh Espen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvis du vil slippe pennen, så er vel det kjappeste alternativet et Qwerty-tastatur, som f.eks. 9100 har. Den har også Pocket Word og Excel. Det finnes Word og Excel til Smartphones også, så vidt jeg vet. Men om du faktisk kan redigere med disse er jeg ikke sikker på, men det kan se sånn ut. Se her: http://www.microsoft.com/windowsmobile/about/faq.mspx#2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det følger med programvare for å lese Office/PDF dokumenter (Clearvue). Husk at 8310 kjører Windows Mobile 5 Smartphone. S200 kjører Windows Mobile 5 PocketPC. Det er ikke det samme. Smartphone er først og fremst en telefon, deretter PDA. PocketPC er først og fremst en PDA, men med telefonmuligheter. Mye av programvaren lagd for PocketPC fungerer ikke på Smartphone. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Kort fortalt: Qtek 8310 kan _lese_ .pdf, .xls og .doc. Qtek S200 kan lese og skrive til .xls og .doc samt lese .pdf. -snubbel Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Ah, nå skjønner jeg. Da er det Pocket PC som er tingen for meg. Qtek 9100 har veldig mye bra med seg, men jeg synes den er for tjukk. Får kjøpe meg en s200 og heller oppgradere til noe med qwerty-tastatur når de kommer ned i tykkelse (f.eks 18mm). Takk for hjelpen! E. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Eller du kan vente til QTek 9600 =) Den er litt slankere emm 9100. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 9600 vil ligge på ca 7000 kroner.... S200 er da virkelig et bedre valg, pluss at man får tak i den i dag :-) -snubbel (fornøyd S200-eier) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Men Qtek 9600 har en dobbelt så rask prosessor og qwerty-tastatur. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jupp, sant det moskus =D -ExcaliBuR (Ekstatisk 9100-eier) Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Dette er jo smak og behag. Har brukt både 9100 og S200 og synes ikke tastaturet på 9100 er noe særlig brukervennlig. Skriver raskere på T9-tastaturet rett på skjermen til S200. -snubbel Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ja, som sagt, det blir jo snakk om hva man liker. Personlig kan jeg ikke leve uten qwerty-tastaturet på 9100, og alle nye telefoner jeg skal ha er nødt til å ha et slikt tastatur. Fantastisk enkelt og raskt å skrive på! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, som sagt, det blir jo snakk om hva man liker. Personlig kan jeg ikke leve uten qwerty-tastaturet på 9100, og alle nye telefoner jeg skal ha er nødt til å ha et slikt tastatur. Fantastisk enkelt og raskt å skrive på! 6079736[/snapback] Enig med deg moskus... det er utrolig lett og kjapt og bruke! Anbefales virkelig! Lenke til kommentar
thrill Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hvis det går an å bruke Excel/Word for Mobile, får man kjøpt dette separat, eller må det være installert fra leverandøren? Pocket Word og Pocket Excel som følger WM5 har så vidt jeg vet ikke fullverdig støtte for ".doc" og ".xls" formatene selv om disse leveres av Microsoft. Objekter som ikke støttes vil fjernes ved redigering og lagring. Om du virkelig ønsker å redigere Excel og Word-dokumenter på PDA kan du ta en titt på PlanMaker og TextMaker for Pocket PC fra Softmaker; http://www.softmaker.com. Disse applikasjonene skal ha en mer fullverdig støtte for ".xls" og ".doc" formatene. Så langt jeg har benyttet dem fungerer de "korrekt". Ganske tregt å hente opp litt tyngre dokumenter dog. Kan lastes ned og testes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå